Tiller Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 Jeg har en MK1 Golf som jeg har fått tak i midtkonsolt til med instrumenter. Jeg skal ha oljetemp bla. og jeg lurte på om det er mulig å få tak i en bunnplugg med sensor eller må jeg ha en adapter på oljefilteret? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Alternativene dine er: Spacer plate fra Biltema, Y-ledd så du deler ut fra hullet på toppen av oljefilter braketten (på GTI så er det ofte to hull på toppen, der ene er brukt til oljetrykksbryter og det andre er oljetemp, siden din er en ekte GTI så bør du alt ha en temp sensor der som du kan fjerne) Y-ledd på der oljetrykksbryteren er på siden av toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 T-stykke eller Y-ledd som du kaller det vil gi en meget feil temperaturvisning, oljetemp-giver bør og må monteres en plass det er sirkulasjon, alternativene er som oftest bunnpanne eller sandvich-plate på oljefilteret. Denne plata fra biltema vil jo være det enkleste, solideste og lettest reversible metoden, så det er den jeg ville anbefalt. Har du mulighet til å montere en tempsensor så den kommer inn i oljestrømmen på filterbraketten så er jo dette likeså godt eller bedre, og det tror jeg er fullt mulig på disse. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2012 Neste spørsmål, skal ha oljetrykkmåler i bilen også. Jeg har prøvd å koble signal kabelen på oljetrykksbryteren på siden av toppen, men det gir ikke noe utslag. Trodde likksom det skulle gå... Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2012 Oljetrykksbryter er som navnet sier en bryter, den aktiveres når oljetrykket detter under 0,2 bar(eksempel!!!), du trenger en oljtrykksgiver, men den kan monteres samme sted. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2012 Ok. Droppet oljetrykk instrument, synes ikke det hadde blitt noe pent med en adapter på oljefilteret på en såpass gammel bil. Det ble istede voltmeter, oljetemperatur og vacummeter. Så nå er konsollen fult opp. Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Desember 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2012 Med adapter på filteret viste oljetempmåleren min ca 20 grader for lite under kjøring.. på tomgang i lange tider vart det noelunde rett. Rett i bunnpanna blir den eneste rette plassen å sette den. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg