erho81 Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Hei, Som det står i overskriften, så girer bilen opp til 4de gir i ca 35 kmt. Er ikke dette litt vel tidlig på denne bilen? Hadde en E220 '93 tidliger, og den girte opp ved ca 45kmt. Denne bilen er en E230, '97 4matic Classic Dette skjer kun om jeg bruker lang tid på akselerasjon, så ikke noe plagsomt. Virker inne som at bilen sliter noe spesielt med giret heller. Takker for svar :-) Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Tror det er normalt. Det er kanskje et ekstra gir på denne kassa i forhold til den du hadde før, siden bilen er nyere? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Det er kun 4 gir på denne, noen av disse ble levert med 5 og noen med 4 gir :-) Virker bare litt rart at den skal ligge så lavt på turtall. Ca 1300 i 4 gir ved 35 kmt.. Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 hørres da rett ut de , så lenge den girer ned når du skal opp biler , des nyere bil til mer drivstoff gjerrig har dei prøvd å lage den :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Girer den tidlig på alle gir, uansett gassposisjon? Høres veldig ut som throttlemodulatorwiren har hoppa av? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Nei, hvis jeg gir på så trekker den ut slik den skal. Dette skjer kun hvis jeg akselererer roligt opp i fart. Hvor finner jeg modulatoren? Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Hvis du har 4 trinns er det e 722.4 kasse. Kan du se e wire som går fra kassa som er koblet sammen med gasswiren? Denne wiren er justerbar i motor-enden, og den skal normalt ha en minimal slakk. Giring på 1300 rpm med forsiktig pedalbruk høres riktig ut det. Min gamle 230E(124) girte på 1000 rpm da, akkurat som jeg ville ha det. Dette varierer litt fra kasse til kasse, selv "like" kasser. Men du kan jo sjekke ut om den er justert noelunde riktig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb_600 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Hvis du har 4 trinns er det e 722.4 kasse. E-klasse 97mod har 722.6, altså med elektrohydrauliskstyreenhet og 5 gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Når skal 5te giret slå inn da? Har kjørt i 120 kmt i 4de gir jeg :-P Som jeg nevnte tidligere, så ble noen levert med 5 og noen med 4 gir :-) Tar jeg feil her, så har jeg ett gigantisk problem med kassa tror jeg :-O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Når skal 5te giret slå inn da? Har kjørt i 120 kmt i 4de gir jeg :-PSom jeg nevnte tidligere, så ble noen levert med 5 og noen med 4 gir :-) Tar jeg feil her, så har jeg ett gigantisk problem med kassa tror jeg :-O Brukerfeil er vel et mildt ord for dette :P haha, fant ut idag at det jeg trodde var Drive, egentlig var 4de gir, og at spaken skulle dyttes il høyre for å få inn 5te gir. Sånn kan det gå når man ikke har brukermanualen :P Skikkelig flaut ja :) Bøyer meg i støvet for cb_600 :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg