Gå til innhold

Føler jeg har alt på stell, men fremdeles ikke fornøyd.

Ranger emnet


endrehelg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå brukt litt tid på anlegget mitt, jeg føler jeg har gjort det skikkelig. MEN jeg er frelst av høy dyp bass, og alt jeg har er en lav skarp bass som føles bare som bakgrunnsstøy... Jeg må spille skikkelig høyt for at jeg hele tatt skal få litt bassopplevelse.

 

Jeg skal ramse opp alt som er nødvendig å vite, så håper jeg så inderlig at noen kan se hva problemet er.

 

Bil:

Toyta Carina 1996e

 

Spiller:

Pioneer DEH-2200UB

 

Forsterker

McHammer Mystic 4.0 4kanals

 

Subwoofer

2x 12" Fusion CS-SW120 i lukket basskasse. (Bruttern hadde denne i Passaten sin, og der spilte den den dype gode bassen)

 

Høyttalere

To 6x9 JBL i hattehylla, to Rockford Fosgate 10cm i fremdørene.

 

Kabler

Rockford Fosgate RFK8I kabelsett

 

Annet

Alt er koblet skikkelig, jording i beltefestet, sikring på strømkabel, signalkabel og strømkabler på hver sin side. Jeg hører på såkalt populærmusikk/dubstep, trance osv...

 

Jeg har mange teorier om hvorfor jeg ikke får den bassen jeg ønsker; Bilen ikke er optimal til bass i motsetning til f.eks Golf. For lite strømforsyning/dårlig batteri. For svak spiller. For tynne kabler. Er det noen som kanskje har bedre teorier?

 

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det meste er jo egentlig feil her, hehe.... Fusion har lage veldig lite som er verdt pengene, så det er jo en ting. Også har du dette med høyttalere i hatthylla når du har sub under, det er dømt til å låte ræva. Videre så har du en jalla forsterker, som ikke er egnet til å drive 2stk suber.

Hvordan har du koblet subene opp mot forsterkeren? Og hvordan har du srillt gain og delefilterene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår