Gå til innhold

Verdi på 90 mod Golf?

Ranger emnet


Atmobil

Anbefalte innlegg

VAG entusiaster vet at de ikke er verdt mye.. tror ikke du finner noen andre som ville lagt ut 30 000kr i en golf 2 (i reprasjoner).

 

Liker VAG selv, men handler deler ifra tyskland og ligger ikke ut mye penger i de. Siden de ikke er verdt så mye :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen blir liggende til annonsetiden går ut. Mulig jeg evaluerer prisen enda en gang hvis det ikke kommer mere interesse. Kommer ingen å kjøper den så får jeg vel heller ha det morro med å ødelegge den. Ser at prutekulturen ikke eksisterer her i landet. Det er lov å ringe, det er lov å komme å se og det er lov å gi et bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok sær, synes at 90 fangere gjør at bilen ser ut som en "sovjet" bil. Enkellys grill er jeg enig at ser bedre ut men funksjonsmessig er det bedre med doble lys. Alufelger er sikkert tøft det men nå kjøpte jeg dekk i orginaldimensjon til stålfelgene som stod på bilen. Men er virkelig det noe som selger en slik bil? Billige alufelger og annen fanger?

Jeg trodde forøvrig at bilen min så blank nok ut på bildene, kanskje ikke nylakkert blank men helt grei for en 22 år gammel lakk.

Kan forøvrig nevne at jeg har en enkellysgrill liggende et sted til en slik bil (om det skulle ha noe å si)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 fangere og billige alufelger er ting som selger slike biler ja, er stort sett 18 åringer med ferskt sertifikat som kjøper disse...

Hvorfor står det 1990 modell da den er 89 modell? alle 90 modellene har 90 fangere?

 

ikke alle 90 modellene har 90 fangere. min er 91 og hadde smale når jeg fikk den. så hvorfor det heter 90 fangere kan sikkert noen andre svare på:P tror faktisk noen av golfene som kom sent på 80 talle hadde de fine fangerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøl om vi er vag entusiaster så kan man ikkje kreve og få igjen det man ga for bilen + det man har påkosta dei.

Man må vere litt realistiske og... Og om du trenger pengene som du seie så må det vell vere bedre og senke prisen på bilen og heller få igjen 10 000 enn å få igjen det lille du får ved og vrake den?

Får du ikkje den prisen du ønsker så er det faktisk bedre å beholde den sjøl... Det er min erfaring!

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles 90-fangere ble levert på GL modellen fra og med årmodell 1990. Min er en CL.

Jeg har aldri sagt at jeg skal ha igjen det jeg har lagt ut for bilen, jeg lurte kun på hvor verdien egentlig ligger på en slik bil. Den som er observant ser at bilen nå ligger ut til 12000 inkludert regavgift, altså 10470 til meg. Jeg er ikke lenger interisert i bilen og vil ha den bort. Jeg ser muligheten i å vrake den før 30. Juni for å få igjen halve årsavgifta og vrakpanten. Jeg har full mulighet til å hugge bilen og lagre deler. Regner med at de fleste mekansike deler sikkert kan selges til bilcross folk om ingen andre kjøper det.

 

Nå skal det sies at jeg kjøpte bilen for vrakpant (1500 kroner) pluss årsavgift og omreg i Fabruar/Mars 2011 med en del feil og mangler. Bilen var fin karosserimessig så jeg syntes det var dumt at den skulle hugges og kjøpte den. Det som den gang var galt var clutch samt drivknuter.

Disse delene kostet meg 2400 kroner på biltema og jeg hadde da lagt ut ca 8500kroner på bilen. Da jeg prøvde å få den godkjent ble det påpekt dårlige foringer, dempere og dekk. Altså ble dette også etterhvert handlet inn og byttet. Så ble det komplikasjoner, motoren havarerte og jeg fikk tak i en ny, etter motorbytte gikk starteren i stykker så den ble byttet. Så begynte radiatoren å lekke så da måtte den også byttes. Speedometervaieren røyk og eneste mulgihet var å kjøpe ny på Møller til 620 kroner. Clutchvaieren hang seg opp (selvjusteringa gjorde at den ikke gikk ut lenger) så måtte den også kjøpes ny. I forbindelse med motorbytte ble regreim/strammehjul byttet sammen med termostat og forgassermembran. Under bytting av demperne bak oppdaget jeg at ene fjæra var knekt og øvre fjærskål var rustet i to. Altså måtte det også byttes. Bremsene bak tok dårlig på bremsetesteren og ble således byttet de også. Den som vet hvilke delepriser som gjelder skjønner fort at jeg har brukt mye. Jeg har lenge skjønt at jeg har brukt langt mere enn hva bilen er verd men hadde håpet at det gjorde det til en bra bil til slutt.

Nå, etter å ha skrudd på denne bilen ganske mye i løpet av det siste året er jeg lei, jeg vil selge den og har allerde avtalt å kjøpe en annen bil. Altså må denne bort. Jeg satte opprinnelig 15000 etter å ha sjekket Finn og Autodb og sett på andre biler og hvilke priser og tilstand som gjelder der. Jeg trodde at å avertere en Golf i bra stand ville gi en hvis mengde respons men den gang ei. Så spør jeg her og forstår det dit henn at jeg er en idiot som har gjort noe slikt som å koste på en Golf II nye deler. Jeg tolker det også dit henn at bilen knapt er verd vrakpanten og jeg tenker dermed at det må være bedre for meg å hugge den.

Jeg lar den stå så lenge annonsen ligger ute men gidder ikke å koste på enda en dyr Finn annonse. Hadde prisene vært bedre i Tyskland hadde jeg avertert den på Mobile men det ser ut til å være samme priser der som her og flust med pene biler (i motsetning til her).

 

En dag vil sikkert noen si at det var synd jeg hugget den Golfen, akkurat det samme som vi idag sier om dem som hugget 32 Ford på 50 og 60-tallet eller VW splittbusser på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en eventuell kjøper bry seg om at du har kjøpt deler til ekstreme priser hos verdens dyreste forhandler av VW deler?

Billige alufelger med gode dekk, 90-fangere, G60 baklykter og senkesett (du har bytta til orginale dempere? Senkesett er billigere og finere) er ting som ville lagt på litt på prisen her.

Du har 3-dørs (forsåvidt pent, men upraktisk. De som kjøper 3-dørs ser stort sett etter større motor)

Du har absolutt kjipeste (utsenemessig) interiør om eksteriør.

 

At du i tilegg legger ut i annonsen om hvor mye feil det har vert med bilen og hvor mye det koster å fikse den når den går istykker er nok ikke særlig positivt. Frontfangern er skakk og trenger en saftig runde vinylrens, som resten av plasten også kunne hatt godt av.

 

Selge den i deler tror jeg du kan glemme, får hele delebiler til ca 3000, det er maks du kan forvente fra delesalg, så får du vrakpant i tilegg. Da er du ikke oppe i mere enn 5000,-

 

Tipper du kan få ca 8000,- for denne. jeg solgte min gamle 5-dørs CL med samme interiør, samme motor men nylig overhalt, samme grill, senkesett, 90-fangere med en skade forran (fulgte med ny fanger), og ellers bra stand for 7000,-

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del rust under støtfanger bak på begge sider, under bakluken er det rust, under høyre og venstre baklykt?. ser at det er mye mørkere der. Rust/skade høyre skjerm forran. Vil ikke si den er overaskende rustfri. for noen mnd siden så leverte jeg inn en golf 2 GTD 91 modell til spiker. den var bedre for rust. ingen rust under. 98%rustfri.ser VW mangler under luken din

Endret av Golf2td
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår