GreenMile Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Hei! Jeg er på utkikk etter en varebil til å ha crossern baki. Det står mellom MB Vito eller Peugeot Expert (06 eller nyere) (Hiace er utelukket, og VW Transporter er jeg litt skeptisk til mtp. på driftsikkerhet og rust...) Vitoen er en del dyrere, og har noe frynsete rykte. Experten er billig, men er skeptisk til fransk kvalitet Er det noen som har anbefalinger/erfaringer på hva man bør velge? Eller evt. andre varebiler der ute som kan være bra? Takk! Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 jeg har 2002 vito, gått ca 150.000 km - foreløpig ikke noen store problemer Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2012 Peugeot expert har jeg skrudd ganske mye på, grunnen til at denne er billig er at den er laget er deler som er kjøpt på europris, elendig kvalitet på alt. Dørlåser som ryker etter noen få år, nøkkelen går bare rundt i sylinderen. Drivakselmansjetter skiftet jeg på en som hadde gått 30 000 og andre småting. Har lite erfaring med nyere vito. Hva med caddy eller combo. Mulig det blir for liten takhøyde når du skal ha en crosser baki. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Takk for svar. Da styrer jeg unna Expert. Nei, det som er synd, akkurat for lite. Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 renault traffiic er ganske greie , stor plass . og turbo dieselen , går faktisk ikke gale :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Å ja, kanskje det. Synes det er vanskelig, virker som de større varebilene med unntak av hiace er av veldig varierende kvalitet... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Å ja, kanskje det. Synes det er vanskelig, virker som de større varebilene med unntak av hiace er av veldig varierende kvalitet... renaulten er forresten så og si identisk med Opel Vivaro :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Hvordan er disse mtp. kvalitet? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 ingenting har røket på den eg har lånt uten om turboen , den røyk vell på 180. eller 190. er god plas inni , plass til 3 stk ikke noe klirring fra plastenen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Å ja, takker for svar Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Kjøp heller en ordentlig personbil med hengerfeste i stedet for en varebil, sier nå jeg. Da får du lavere støy, bedre kjøreegenskaper, bedre komfort, mulighet for å ta med mer enn én passasjer osv osv osv. Motorsykkelen setter du da på en tilhenger, så du ikke griser til bilen. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_H Skrevet Mai 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2012 VW Transportere er ikke spesielt plaget med rust. Da ville jeg heller bekymra meg for Vito'en, de ruster de... Men det er mye som rykker på Transporerne og påfølgende mye reperasjonskostnader. Nissan Primastar, Opel Vivaro og Renault Traffic er samme bilen, et samarbeidsprosjekt. Har toppet lister over verste bruktbilkjøp flere ganger, men har også hørt om de som har vært fornøyd med dem. SKal du ha noe greit, skal ha litern sin på mila, men går og starter uten tull, ikke det mest spennende å kjøre, men det holder! Da tar du på deg hørselverna og kjøper Hiace... Siter 2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen 1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn" X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2012 Takk, problemet er parkering. Ellers hadde jeg ikke nølt med og brukt henger. Men ser ikke ut som jeg klarer å bestemme meg uansett siden Hiace er uaktuelt Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mai 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2012 bare å få prøvd 1 av hver så finner du ut hvilken du liker best og kjøper den , eineste eg veit er at VW transporteren ikke er et så alt for smart valg , er sikker på at plassen eg jobber på har brukt mer penger i deler enn dei brukte på bilen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_H Skrevet Mai 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2012 Vurdert pickup? Kan det gjøre samma nytten? Siter 2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen 1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn" X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg