Gå til innhold

120mm senk golf 2

Ranger emnet


Golf2td

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si. Dieselmotorene har lavere bunnpanne har jeg hørt, men mellom 8 og 12cm kanskje? Hadde jo min justert helt ned, men kan ikke huske å ha målt noen gang...

 

hadde du 120mm sett?. husker du hvordan det gikk med hjulene såpass langt inni kassene?. standar dekk dim ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite tips.. for å spare penger, så TunigArt sitt justerbare senkesett går ned til 100mm ;) Er bare TüV ned til 65 men kan skrues ned til 100mm..

 

Da sparer du en del kr. siden Parts&Retards selger TuningArt for 2500kr. :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det "bare" ned til 100mm? Fikk vite at de gikk ned til 120mm... Kanskje når man tar av hjelpefjæra.

 

Uansett, Golf 2 med Tuningart justert helt ned. Med originale dekk(165/80 13 tror jeg) subbet det så vidt i hjulbuene vad fullt rattutslag og noen humper, merka det kun når jeg tok av i kryss eller skulle snu på en parkeringsplass f.eks. Med 175/70 13 kan jeg ikke huske at det subba i det hele tatt. Hamra riktignok inn leppa innom skjermen med hammer, fikk litt bedre klaring da. :)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki :)

 

Men til trådstarter: Så ville jeg kjøpt TuningArt, og kjørt med 195/40-15. Du får kjøpt det på Dekkteam bla. men litt uvanlig størrelse..

 

Tror ikke 205 vil gå i bredden.. å ville hatt litt bredde på felgene så du får litt strekk på 195/40-15 dekkene, så er du litt mer sikker på at det ikke subber :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her er det da ikke snakk om behagelig kjørecomfort å slippe subbing, men snarere hvor lavt du kan kjøre uten subbing på flatmark rett frem.

Med 205 dekk sliter du med noe serlig mere enn 50-60mm senk, men med 155/50R13" og riktig innpress går det laaavt, har sett biler med tuningart skrudd i bunn uten hjelpefjær, tror det skal tilsvare ca 120mm, da subber det på veier med nedslitte hjulspor...

Men fint er det:)

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det da ikke snakk om behagelig kjørecomfort å slippe subbing, men snarere hvor lavt du kan kjøre uten subbing på flatmark rett frem.

Med 205 dekk sliter du med noe serlig mere enn 50-60mm senk, men med 155/50R13" og riktig innpress går det laaavt, har sett biler med tuningart skrudd i bunn uten hjelpefjær, tror det skal tilsvare ca 120mm, da subber det på veier med nedslitte hjulspor...

Men fint er det:)

 

Selv om det er riktig at man ikke trenger å dra inn erfaringer med 60mm senk i en tråd som dette er det greit å nevne at kjørekomforten på et billigsett skrudd i bånn ikke er det råeste. Kjøp av Håkon, men om du planlegger å ha en bruksbil er det greit å koste på seg noen kroner ekstra om du har råd.

 

Med komfort mener jeg forøvrig fjæringsvei - det å dunke traverser nedi av og til må man regne med. En annen faktor er at dersom man har et skikkelig justerbart med gode dempere unngår man mye bouncing, som igjen fører til slag og subbing.

 

Apropos irrelevant info - trådstarter har spurt om 15", ikke 13"..

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg selv at når du knapt har noen cm fra bunnpanne til asfalt så får du null comfort? Du får det du betaler for stemmer også stort sett.

Trådstarter spør om 15", og det var skrivefeil for han mente 16" da han har 9x16" et15 felger. Som jeg sa: det går ikke å senke 120mm med det, hvertfall ikke uten seriøs herjing av skjermer.

Igen som jeg sa, med smale dekk på 13/14" felger med ca et35 kan du få slept den ned 120mm (fjerne innerskjermer og valse litt må du nok da og)

 

Er ikke sikkert du synes det er brukandes i det hele tatt, men andre som meg bryr oss mindre om fjæringsvei og comfort synes det er greit. man må ofre litt for skjønnheten.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude, jeg har min erfaring med ubrukelig senka biler, det er en av tingene livet må inneholde. Man trenger ikke å ofre kjøreglede for å ha en lav bil, man må bare grave litt dypere i lommeboka.. ;)

 

9x16 går å få lavt, med endel negativ camber foran og bak, kapping av buer og montering av listverk. 8-9x15 er dog bedre. Husk at jo større felger man har, jo mer må man senke - 13" ballong er juks ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du senker så bunnpanna skraper på sporete vei får du ikke comfort annet en det setene fjærer, samme hvor dyp lommeboka di er.

har hatt senka bil med 9x16, men du får det ikke like lavt som med smalere felger uten å ødelegge skjermene, alt går om du lager helt nye skjermer, men det blir ikke det samme gjør det vel?

 

Kjøreglede er langt ifra synonymt med kjørecomfort, jeg har mye kjøreglede i ubrukelig lave biler, mens mine passaskjerer muligens ikke er like glad i senkinga mi...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår