Wheels Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 (endret) har en S4 2.2T 1994 mod som har et problem. Jeg skulle ut på morgnen og ralle litt, da jeg vrei om nøkklen så startet bilen og gikk som en traktor på 3-4 syl og det var noe jævlige ulyder. Jeg stoppet bilen og det var ikke snakk om å starte, jeg tok opp coilbrygga og sjekket plugger samtidig som jeg blåste de rene, da tente den så vidt en gang til også var det dødt igjen. det er ikke gnist på pluggene og når jeg skrur opp koblingen på bensinfilter så kommer det litt bensin ut men ikke i nærheten av det trykket det vanligvis er i systemet, det kommer bensin hvis jeg drar den på starteren med dette koblet fra men virker som det ikke er stort med trykk heller. I og med at jeg nå sliter med Diagnose på bilen lurer jeg på hva dette kan være. jeg har ikke målt Hallgiver enda, men fått et tips om en tapp på svinghjul. Noen som har ideer og tips for feilsøking og måling av sensorer? Endret Mai 25, 2012 av Wheels Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 ingen forslag? Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Sjekk veivposisjonsføler og hallgiver. Tviler det er noe galt med svinghjulet, mer sannsynlig det er noe feil med giveren. Er to stk følere ved svinghjulet, en for veivposisjon og en for turtall. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2012 byttet den som sitter nærmest blokka, ingen forksjell Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Det er ikke trykk i bensinsystemet som det pleide før heller, skrur jeg av filtrer f.eks står ikke stålen, pumpen pumper bensin men bygger tydligvis ikke trykk Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 byttet hallgiver i går, fikk bensintrykk, men ikke noe gnist :S Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Begynn med å sjekke signalene fra hallgiver, at du får pulser ut, evt simulér pulser inn fra denne og se om du får gnist og bensinpumpe starter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 bensinpumpa går den, det slipper ikke bensin igjennom dysene, åssen skal jeg simulere dette? Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 åssen motstand skal det være på veivsensor? Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 prøvde bare for morro skyld å sette jord på sigalkabel på hallsensor, da startet bilen, men den hadde stygg gange akkurat som reima satt feil, så stoppet jeg bilen, og nå er det ikke snakk om å få start igjen Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 av alle ting som hadde skjedd over natta så hadde regreima flyttet seg 5-6 tenner :S¨ ¨ ingen skade skjedd mtp ventiler osv, bilen starter og går som før, med smelling og bobling på høy belastning, coiler? Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Hoppet over på reima? Reima skal være skremmende slakk før det lar seg gjøre. Lenge siden den ble byttet? Har du sjekket kompresjonen på alle sylindrene? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 åssen i all verden det har skjedd så har det sniki seg en ledningstump inn i mellom deksla, ja jeg har alle deksla på, gud veit hvor den kommer ifra, har ikke komptestet, men bilen oppfører seg akkurat som før, da mener jeg 100% lik, det har neppe skjedd noe med ventiler, reima er ny for 10 000 siden Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg