Gå til innhold

Anlegget slutter av i Mercedes Benz E klasse w211

Ranger emnet


rd900

Anbefalte innlegg

Hei! Har et lite problem med at når jeg skrur lyden opp, kan jeg spille mellom 30sek og 3min slutter anlegget og spille på en måte som det ikke får nåkk strøm. Instrumentene inni bilen og lysene på utsiden og forsåvidt hele bilen fungerer som det skal når anlegget slutter. Jeg har en Ground Zero nuclear 15", en Kicker CVR 15" forsterkeren til Ground zeroen er en Xelent T600 og Forsterken til Kickeren er Mac på 1000RMS. Så har jeg orginale front høytaler og 2 JBL special edition 6x9 med en forsterker Mac audio på 1800Watt. Itilegg til dette monterte Eikenbilstereo 3 gele batterier bak og jeg har et vanlig bakfra før av og et framme alle er Gelebatterier. Så jeg forstår ikke hvorfor anlegget ikke klare og spiller mer en noen minutter? Takk for alle gode tips på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Eiken fortalte deg kanskje ikke at du har et helt håpløst oppsett da?? Det burde de gjort.

1. Du blander 2 forskjellige suber her, og det er ikke alltid så bra da du risikerer utfasing.

2. Du har en møkkaforsterker på suben som faktisk er bra (GZ) og en litt bedre forsterker på kicker møkka.

3. Du har 6x9" i hatthylla med 2stk 15" i bagasjen, det må jo låte helt for jævelig. Koble fra ledningene til 6x9" og se hvor mye de beveger seg når du spiller høyt, så kanskje du tar hintet ;)

4. Du sier mac audio forsterkeren til 6x9" yter 1800w, og det er helt borti natta. Hadde den gjort det, så skulle du selvsagt brukt den på GZ suben i steden. Ta sikringstørrelsen og gang med 10, så har du ca det den leverer ;)

 

Men hvis du selger 6x9", kickeren, forsterkerene dine og 2 av batteriene, så kan du kjøpe deg noe bra å ha foran i bilen, samt nye forsterkere til front og til GZ suben. Du vil da havne i en helt annen varden når det gjelder lydkvalitet, og du kan da faktisk nyte musikken i bilen din :)

 

BTW, grunnen til at dette slutter å spille, er enten at forsterkerene ikke orker( dette kan skyldes dårlig jording, men mest sannsynlig så er det pga ræva kvalitet. Lyser det i protekt når ting slutter å spille?), eller at dynamoen din ikke er i nærheten av å lade nok. Det hjelper nemlig lite å ha ørten batterier hvis dynamoen ikke lader dem opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det var eiken som heiv i den forsterkeren og sa den var mer en god nåkk! Har lada alle batteriene helt opp men det går fortsatt ikke ann å spille i mer en 30sek til 3 min. spilleren fremme også skrur seg av når strømmen går. og nei d kommer ikke opp protect eller noe. Hattehylla sitter såpass fast at du merker ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatthylla sitter såpass fast?? Skjønte du ikke hva jeg mente nei... Når du guffer opp, og bagasjerommet fylles av trykket fra suben, hva tror du skjer da?? Jo trykke påvirker høyttalerene slik at de ikke beveger seg slik de burde, og da låter det jævelig.

Men noe er stei hoppende galt her, for du skal ha strøm til mye mer enn de forsterkerene der... Har du målt ladespenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet feil. 6×9ene har en mac forsterker på 1200watt rms den kickeren har en på 1600watt.Mn forsterkeren til g wrsz er jo på 2200wrms og gZen har 2500

 

Jeg er rimelig sikker på at ingen av de tallene stemmer. Så kom heller med modellnummer og sikringstørrelse på hver forsterker.

Har du fått målt ladespenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i himmelens navn har du 2 forskjellig elementer? Og hvis de tallene som du ramset opp sist stemmer må du nok til innkjøp av ett batteri el 2. Ikke nok med det orginale da nei...

Bygg ei skikkelig kasse til Nuclear elementet du og for det med 2500wRMS , ikke 2500w peak ;) Så trenger du nok ikke flere elementer.

Og som det blir sagt om 6x9 og. Prøv å koble de vekk å se hvor mye bevegelse det er i membran til de så ser du hvorfor de ikke bør være der, evnt skal du ha de bygg kasse rundt de. Hvis ikke det beveger seg når de er koblet vekk har du langt ifra noe som helst optimalt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva heter alle forsterkerene dine da? Du har jo tydligvis ett strømproblem. Går forsterkerene i protect når det slutter å spille el bare blir det svart?

 

Hehe, du må lese innlegge her bedre. Jeg har allerede spurt om protect, og fått svar ;)

 

Neste jeg venter svar på, er om han har målt ladespenningen, også kan det være greit å vite hvordan spenningen på batteriene oppfører seg når han spiller høyt. Kan jo være et jordingsproblem også dette, så hvor er forsterkerene jordet? Det kan også være at et batteri er defekt, og dermed tømmer de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår