Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Hei, har kjøpt meg en basskasse med 2x12" elementer. Så lurte jeg da på om det er vanlig at det er to utganger, liksom en utgang til vært element? Siden en kompis av meg fortalte meg at det var vanlig med en utgang uansett, slik som på en singel 12" feks.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Spiller ingen rolle det, men ja, det hender det er to tilkoblingsterminaler... Også er det INNganger, ikke utganger ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Ok :) Har et spørsmål til da! Er det 2 kanals forsterker jeg trenger? Skal bare drive subbene med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Er vanligt å bruke monoforsterker til sub. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Er det? ble fortalt at monoforsterker ikke funket på doble subber med to innganger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Er det? ble fortalt at monoforsterker ikke funket på doble subber med to innganger? Hehe, hvilken inkompetent person har du snakket med?? Hvilke suber er det snakk om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Haha, en kompis av meg! Det er snakk om 2stk kicker cvr 12" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Såg ut som det er spoler på 4 ohm på suben. Da velger du ein monoforsterker som takler 1 ohm og klarer å gi den effekten som subbene kan takle Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Såg ut som det er spoler på 4 ohm på suben.Da velger du ein monoforsterker som takler 1 ohm og klarer å gi den effekten som subbene kan takle Så den MÅ takle 1 ohm? har det noe å si om forsterkeren kan gi mere effekt enn subbene trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Så den MÅ takle 1 ohm? har det noe å si om forsterkeren kan gi mere effekt enn subbene trenger? Det er bare en fordel hvis forsterkeren gir mere effekt. Så minst 800w rms i 1ohm må du ha. Også håper jeg ikke du er en hi-fi fantast, for da blir du kraftig skuffa ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Så den MÅ altså være 1 ohm ja? må bare forsikre meg om at jeg skjønte det rett! hvordan kobler man det opp på forsterkeren, er det ikke bare en inngang der? å 2 på subbene? hehe, jeg er nok ikke det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Hver sub har vel 2 pluss og 2 minus? Altså 4 pluss og 4 minus totalt? Du kobler alle plussene til pluss og alle minusene til minus på forsterkeren. Forsterkeren har mest sannsynlig 2 pluss og 2 minus utganger, men dette er en og samme utgang inni forsterkeren, og bare laget sånn for å forenkle tilkoblingen. Du MÅ ikke ha forsterker som takler 1ohm, du kan koble deg frem til 4ohm, og da kjøre med en forsterker som gir minst 800w rms i 4ohm, men det er mye dyrere ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Åja, jeg trodde mono forsterkere hadde 1 pluss og 1 minus! Har du tips til forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Åja, jeg trodde mono forsterkere hadde 1 pluss og 1 minus! Har du tips til forsterker? Ja, er ikke noe å lure på nå som denne er på tilbud: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2012 Ja, er ikke noe å lure på nå som denne er på tilbud: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501 Så det er et bra kjøp til subbene mine? Da bestiller jeg den straks :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg