Gå til innhold

Kortere multireim eller koble ut servo ?

Ranger emnet


-Morten

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Har noe som haster veldig !

 

Jeg skal på bilstereotreff med min golf 3 den 12 mai... MEN servopumpa er ødelagt, og det store hjulet på pumpa er løst..

 

Finnes det noe kortere reim slik at det ikke går via servopumpa?

 

Trenger kun at motor og dynamo går rundt..

 

Grunnen til at jeg ikke skifter servopumpe er pga bilen skal vrakes etter treffet( Jeg har brukt sikkert 50 timer på montere, instille og sikre stereoanlegget,så jeg gjør hva som helst for og få delta på treffet!!! )

 

Håper på en løsning :(

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bwana: Nei, det er multireim som går via ALT !

 

Årsmodell:1994 modell.

Motortype: 1.4 Liter 60hk tror jeg, mer vet jeg ikke desverre..

 

uff, jeg er oppgitt.. har brukt 40 000 kr på stereoen, og jeg skal selfølgelig ha uflaks rett før treffet som jeg har ventet 1 år på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel den motoren hvor vannpumpa går på regreima da,

slik at multireima bare driver dynamo og servo ?

 

Det finnes så vidt jeg kan se ikke Golf3 uten servo.

Det er derfor ikke noe partnummer på en reim som passer.

 

Det bør være mulig å måle hvor lang reim du trenger, og så skaffe en som passer hos en velutstyrt rekvisitabutikk.

 

 

Om det stemmer at vannpumpa går påregreima, kan du vel kjøre et stykke uten dynamoreim, men det er vel lite aktuelt i ditt tilfelle ;)

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sjekket.. men det koster 1000kr desverre..

 

Bilstereokonkurranse består av at bilen skal til desibel måling av stereoanlegget, og det tar vel maks 3 minutter.. Etterpå skal dommere gå igjennom hele bilen for bedømming.

 

bilen er full av rust under, og den går ikke igjennom eu kontroll..

 

Men skal få tauet bilen til et verksted imorgen til en god venn, og han skal se på det !

 

Takk nok engang for gode svar bwana :)

Endret av -Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår