V8power Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Biler uten kat eller lambda regget mellom 1.1.74 og 1.10.86 skal ha max 4,5 % CO. Biler uten kat og lambda regget etter1.10.86 skal ha max3,5% CO. Biler med kat og lambda skal ha max 0,5 co på tomgang og max 0,3 %CO ved 2000 omdreininger.Dessuten skal Lamda verdien være 1 +-0,03. Men husk, hvis bilfabrikantene spesifikasjoner tilsier høyere utslipp blir det godtatt.Står på klistremerke i motorommet. Avgass reglene er ganske kompliserte.Kravene varierer bla for flyttegodsimporterte biler, forskjellige kjøretøygrupper, om bilen har OBD ++ Var bilen din skikkelig varm under målingen? Kjører du med høyere bensintrykk vil det gi utslag, eller du kan ha feil på temperaturgiveren i motoren. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaZerBeam Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Bilen var nok kald når den ble sjekket, satte den hos verkstedet ca kl 9, den var ferdig kl 3 så den stod nok stille der en stund. Hadde vel sikkert julpet mye og kjørt den ordentlig varm før sjekk. Bilen min har katalysator, men aner ikke i hvilken tilstand denne er. Siter - 91' BMW 318 sedan x 90' VW Golf GL x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 På tirsdagen hadde jeg Bora'en på EU kontroll og fikk 2'er feil på pga at Lamda verdien var for høy. Synes det virker meget rart for dette skal vel datastyres med sensorer.... Uansett kjenner jeg en VAG teknikker som skal lese av hjernen osv i bilen. Hvis han ikke ser noe galt skal en VAG forhandler få måle dette. Hvis det viser seg å ikke være noe galt skal jeg knock alle på verkstedet som tok EU kontrollen på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Bilen må kjøres varm før avgassmålingen.Bilverkstedet skal derfor ta prøvetur med bilen før målingen.Katten din er nok død.Bilen din har for feit blanding.Du kunne gjerne prøvd uten filteret.Feil på temperatur giveren er en ganske vanlig feil. Innsprøytningsanlegget tror at bilen er kaldere enn den virkelig er og feter opp blandingen. Du bør nok ta en tur til merkeverksted eller andre som kan plugge seg på og lese av. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaZerBeam Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Ringte til Møller i dag. De mente det vil bedre Co-nivået å bytte olje/filter samt å ha nye plugger og rent luftfilter. Kan jo også være katalysatoren som er gåen, en nye en kosta vist 4500 kr, så får håpe oljebytte gjør susen. Kunne jo også være feil i blandingen av luft/bensin da. Sjekk av Co-nivå kosta vist ca 400 kr... Siter - 91' BMW 318 sedan x 90' VW Golf GL x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 CO nivået kan du sjekke gratis hos biltilsynet, de pleier å ha en måler utenfor lokalene sinne. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.