molineren67 Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 har kjøpt meg en forester 2004 mod km 120000, jeg synest bilen er rett å slett hoppete og rykker , merker det spesielt når en ligger i 60-70 kmt ,slipper gassen og gir gass igjen så kommer den med rykk og napp er dette normalt, det er manuell gir ,føler og den bremser opp når en slipper gassen ,ikke som vanlig at en holder flyt kjøringen, å kjøre i kø er nesten umulig :uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verksmester Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 sjekk A/F sensoren (lamdaføler) lettest og få gjort dette ved og levere bilen på ett merkeverksted. skal kunne finnes ut av i løpet av en tyve minutters tid. kan også være pluggkabler, men da vil en også oppleve mye fusking i oppoverbakker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gms025 Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Har akkurat samme bilen. Har hatt problemer med nykking ved forskjellige turtall. Har sjekket det meste. Når jeg kobler opp pcen og logger sensorer, gjør disse helt gale signal fra ecu. Fks sensoren som føler temp inn til motor varierer fra -40 til 219 grader c, og temperatur på kjøleveska varierer fra -40 til 230grader c. Altså helt umulige verdier. De fleste sensorer kommer med galt signal. Verkstedet finner ingen feil, men bekrefter også disse "umulige" verdiene. Dette er altså det vi kaller periodiske feil. Noen ganger går den helt fint, og så plutselig utav intet kommer det et eller flere fusk... Verkstedet har også målt mystiske spenningsfall som ikke de klarer å finne for en billig penge.. Er det noen som sitter med kunnskap om hvordan jeg kan få jobbet videre for å finne feilen?? Jeg har begynt å tenke spenningsfall mer og mer. Jeg måler 13,98v over batteriet, ecuen sier 13.3-13.6.. Er nå møkk lei hele fuskebilen, men er ved mot for å finne feilen. Håper noen kan hjelpe. :):cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verksmester Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 vi har vært borti noen løse godsforbindelser som kan føre til denslags. sjekk godsing på innsuget. og eventuelt godskobling til styreenhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gms025 Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 har kjøpt meg en forester 2004 mod km 120000,jeg synest bilen er rett å slett hoppete og rykker , merker det spesielt når en ligger i 60-70 kmt ,slipper gassen og gir gass igjen så kommer den med rykk og napp er dette normalt, det er manuell gir ,føler og den bremser opp når en slipper gassen ,ikke som vanlig at en holder flyt kjøringen, å kjøre i kø er nesten umulig :uhhmmwhat?: Veldig interesert om du TS har funnet ut noe om feilen på din bil. Se mine innlegg, der jeg beskriver mitt problem som jeg føler ligner på ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gms025 Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Takk for hjelp Har nå sjekket 7-8 godstilkoblinger i motorom og en inne i midtkonsollen ved styreenhet. Finnes det noen plass på nettet som viser hvor tilkoblingene sitter?? Alle ok men desverre ikke kommet særlig lenger med nykkingen. Men: nå har en feilkode vist seg: p0558 som er brake booster pressure high circuit... Kommer på når bilen er kald, og forsvinner etter å ha startet igjen etter lengre turer.. Finner ingen sensor som kjenner etter vakum, og bremsekraftforsterkeren virker ok uten lekkasjer... En par ting til som kan settes i sammenheng med nykkinga.. Hvis jeg pumper bremsen under kjøring, kan jeg fremkalle den periodiske nykkinga av og til.. Når jeg bremser og skal inn på en parkeringsplass f.eks. så begynner bilen å humpe frem og tilbake ukontrollert. som om motorbremsen ikke er konstant men gasser-motorbremser vekselvis.... ser og kjennest helt idiotisk ut.. liten ting til: ligger i 1500-2000omdreininger.. hvis jeg pumper gasspedalen inn og ut men bare så vidt borti gassen hver gang, kan jeg fremkalle den ukontrollerte humpinga. Hvilke sensor har med motorbremsen å gjøre? Føler at jeg leter etter nåla i høystakken, men er selvsagt ved godt mot Må bare teste, teste, teste Håper virkelig å få bort problemet og slippe å selge denne gode bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.