bentarne82 Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 heisann. må eu godkjenne bilen til samboeren. noen som kan bistå meg med litt teoretisk hjelp på dette? smøre opp lasteavhengig ventil? hvor sitter denne? skifte brekkvaiere? vanskelig? skifte bærebru foran, bare å bytte? forstillingskontroll?? mvh bent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 heisann. må eu godkjenne bilen til samboeren. noen som kan bistå meg med litt teoretisk hjelp på dette? smøre opp lasteavhengig ventil? hvor sitter denne? i nærheten av bakakselen/bakhjulsopphenget. Er festet i "selve bilen" og har et stag over til bakhjulsopphenget. skifte brekkvaiere? vanskelig? Kan være noe knot å få tredd wire inn enkelte steder, men stort sett grei jobb hvis man er nøye når man demonterer og ser hvordan ting skal være. skifte bærebru foran, bare å bytte? forstillingskontroll?? Kjøp en god rustløser og bruk et bra pipesett og evt latmannsarm. Ville tatt forstillingskontroll etterpå, uansett lurt på eldre biler da ting ofte ikke er helt 100 lenger... mvh bent Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Okok.. takker for svar:) da er det bare å begynne i morgen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet April 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 da har jeg fått skiftet skiver å klosser framme:) men de brekkvaierne var litt mere knot med... er trommelbremser bak, hvordan får man åpnet disse? å hvor skal man komme til vaierne under bilen? må man ta av midtkonsoll eller noe slikt, eller tar man de ut under bilen? bent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 30, 2012 Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 Tromler kan være vanskelig å få av. Det viktigste er at brekket er AV, men det burde ikke være noe problem når du allikevel skal bytte wire. Som regel blir bare trommelen holdt fast av hjulet, så du kan lirke den av. Men hvis tromlene er slitt, kan det være vanskelig. Det er ofte mulig å justere bremsebåndene inn noe slik at det blir lettere å få trommelen av. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Trommelen var et reint helvete å få av. :) men det gikk. Måtte under midtkonsollen i bilen for å få tak på vaierfestet til handbrekket. og av med eksosanlegg og varmeskjold. lettere å komme til. Vaierne er skiftet etter et lite helvete men det gikk, men problemet lå ikke der, var heller utslitte bremsesko. så de blir byttet til helgen. Hvordan får man smurt opp lasteavhengig ventil? må man demontere helt og av med bremse slanger? og evt lufte etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Spørs hvor ille det er, som regel så må den skiftes. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 ikke bra..koster vel litt den der tenker jeg..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Drøye tusenlappen, er som regel no dritt og få opp mutrene, må som regel varme det ganske mye Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Går som regel veldig bra med litt rustløser på disse. Har smurt opp alle jeg har vært borti Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 hm.. hvordan smøres de opp? må de demonteres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Bare godt med rustløser i opplagringen. Vent litt så prøver du å bevege armen Løsner den er det bare å bevege armen gjentatte ggr til den går lett. Litt sprayfett tilslutt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janed Skrevet Mai 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2012 Du kan bruke isspray på alle fastlåste muttere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 så var det bærebrua/arma foran... hvordan i h... får man inn boltene igjen når man skal skru på den igjen? finnes det noen triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2012 da blei jeg ferdig etter 5 timer i dag med å prøve å få inn mutterne igjen.. men gikk til slutt:)) ventilen fikk jeg ikke opp, så det blir verksted mat.. takker for hjelpen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.