corolla86 Skrevet April 24, 2012 Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 hei! jeg lurer på hvor mye effekt innmaten i denne motoren tåler? er 19t turbo, grønne r-dyser, 531 topp med vx3 kam, walbro bensinpumpe og såkalt "spesialchip", 3" ic kjøres på 1bar ladetrykk! hvor mye effekt kan jeg regne med det er på motoren med dette oppsettet, og er det på kanten til hva råder/stempel osv tåler da dette er originalt? takker for seriøse svar :) Edit: er foresten 98'mod om det har noe å si! Siter Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt Audi 100 2.3E 1993 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axxx0 Skrevet Juli 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2012 Det er nok på kanten til hva orginal inmat tåler. Det er ikke stemplene som er værst da disse faktisk brukes på 300 - 400hk oppsett av flere motorbyggere, men rådene er ikke spesielt egnet til mer en 220hk faktisk. Har sett at det er noen med vanlig chip å mer laddtrykk har knust eller bøyd orginal råder. Anbefaler å bytte til H-profil råder vertfall. Det som knuser dem er vel egentlig at du kjører med litt tenningsbank så og si hele tiden med de "spesialchipene" som man får kjøpt. Men kjenner flere som har kjørt over flere år med slike oppsett uten å ta livet av noe. Kommer litt an på kjørestil, men regner med det går mest på fult turtall å leking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Mars 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2013 Det er nok på kanten til hva orginal inmat tåler. Det er ikke stemplene som er værst da disse faktisk brukes på 300 - 400hk oppsett av flere motorbyggere, men rådene er ikke spesielt egnet til mer en 220hk faktisk. Har sett at det er noen med vanlig chip å mer laddtrykk har knust eller bøyd orginal råder. Anbefaler å bytte til H-profil råder vertfall. Det som knuser dem er vel egentlig at du kjører med litt tenningsbank så og si hele tiden med de "spesialchipene" som man får kjøpt. Men kjenner flere som har kjørt over flere år med slike oppsett uten å ta livet av noe. Kommer litt an på kjørestil, men regner med det går mest på fult turtall å leking. Det var ett forferdelig dårlig svar, orginalrådene kan fint tåle både 400 og 450 så vidt jeg har sett, grunnen til at de ryker på oppjustert trykk og chip er som oftest baktrykket du får pga. eksoshuset på 13c, 16T og 19T som er de populære turboene. Bruker du en skikkelig turbo med rett dimensjoner på trykkhus og avgasshus funker det fint.. Å kjøre på med H-profilråder og f.eks 19T turbo med 8-10 bars baktrykk ved 1 bar er vel penger ut vindue vel? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.