Gå til innhold

Bensinmålerproblem

Ranger emnet


ThomasE220

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg har akkuratt kjøpt meg en Audi A6 1.8 20V 1996 modell.

 

Da jeg overtok bilen, så fungerte ikke tankmåleren, den gikk bare helt til topps, har byttet tankarmatur med flotøren, flotøren fungerer 100% da jeg testet det i bilen den sto i før jeg skrudde det ut.

 

 

Er det noen som har peiling på hva det kan være?

 

Har også tatt ut speedometeret, klarte ikke og se noen dårlige loddinger.

 

 

 

Hjelp tas i mot med stor takk !! dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være nåla som sitter fast, instrumentskivene pleier å flasse etter mange år, og da kan filmen bøye seg oppover mot nåla og stanser den.

Ellers kan du bytte bensinmålerinstrument-ting.., det er kanskje enklere :) Omtrendt hele instrumentet er modulært, dvs at du kan bytte ut alle målerne uavhengig av hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være nåla som sitter fast, instrumentskivene pleier å flasse etter mange år, og da kan filmen bøye seg oppover mot nåla og stanser den.

Ellers kan du bytte bensinmålerinstrument-ting.., det er kanskje enklere :) Omtrendt hele instrumentet er modulært, dvs at du kan bytte ut alle målerne uavhengig av hverandre :)

 

 

Har nå byttet armatur og instrument, problemet er der fortsatt..

 

Prøvd også og OHME armaturet, den gir forskjellig utslag om jeg endrer på pinnen...

 

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningen mellom bensinmåleren og instrumentet ligger til jord ett eller annet sted, evt i selve instrumentpanelet. Mål mellom jord og ledning ut fra giver og du vil måle 0 ohm. Om ikke er feilen i instrumentpanelet

 

Takk Quattro 73, batteriet gikk flatt isted, så da skal jeg ut og prøve det enten senre ikveld eller morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår