olga_ Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 2.3 aar Etter at jeg satt på orginalfjærer, støtdempere og skiftet fjærbeinslager har en merkelig lyd oppstått når rattet dreies. De første dagene merket jeg ingenting. Men nå blir lyden bare verre og verre. Det høres ut som jeg kverner pepper når rattet dreies til venstre eller høyre. Kun stillestående eller lav fart. Jeg hører ingen lyder når jeg kjører på jobb om morgenen. Men når jeg er ferdig for dagen og skal kjøre hjem, er lyden der fra med en gang jeg starter opp. Hjelp? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Høres ut som det kan være feil på et fjærbeinlager. Mens du dreier på rattet, få noen til å høre om lyden kommer fra tannstangen eller fra et fjærbeinlager. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/291983-rar-lyd-slark-i-tannstanga.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet April 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 Jeg dro tilbake til verkstedet som gjorde jobben. De fant ikke ut av det. Eneste de gjorde var å skifte servoolje og en regning på 1300 kr. Siden jeg selv hadde med bildeler fra norsk bildelsenter, vil de ikke gjøre mer for å finne kilden til denne ulyden. De mener det er dårlig kvalitet på bildelene fra norsk bildelsenter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet April 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Er 100 prosent sikker på at det er noe med fjærbeinslager. Hvorfor er det ikke noen lyd når bilen har hvilt seg over natten? Da virker bilen lett å fin på styringen. Etterhvert som bilen er i bruk blir lyden verre. Rattet virker også tyngre å dreie. Det er en knirkelyd, masse små smell.... Blir så dumt å dra til verkstedet å be dem bestille nye lager og skifte på nytt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Hei. Ett tips... i utgangspunket kan det egentlig ikke være så mange alternativer til ulyden. Så "fjærbeinslageret" er det kanskje? "Dårlig forklaring fra meg".. Det er ett rundt plast lager som sitter på toppen av demper/fjæring festet. For å bytte dette må du atter en gang ut med hele fjærbeinet, og ta bort fjæringene. Klarer du å høre hvor ca lyden kommer i fra? Du finner deler UTROLIG billig på nett fra Tyskland hos http://www.car-bock.de. Sjekk prisene !! Feks en drivknute: Kr 315,- inkl mva!! men da kommer frakt og tollavgift på ca 200,- i tillegg. Så det lønner seg å handle flere ting samtidig. Jeg har kjøpt ALT nytt til min A6 til en latterlig lav pris !! Lykke til !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Selve fjærbenslageret er noen kr billigere på møller en biltema! Helt utrolig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg