Skybert Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 I dag skulle jeg løsne bremseskoldet bak på subaruen min, og det endte med at jeg måtte av med navet, i og med at bremseskoldet var fast på bremsetrommelen... det gikk ganske greit å få av navet, men selfølgelig fulgte halve hjullageret med på navet... Jeg ser nå på webkatalogen til mekonomen, og ser at ett nytt lager koster nesten 1200! :O men da jeg googla litt, så fant jeg denne nettsida: https://www.subarugenuineparts.com/ der fant jeg ett nytt lager til 58 dollar, som er lik i NOK 335 kroner! Nesten 4 ganger billigere! :D Men så kommer spørsmålet, har noen erfaringer med å bestille fra denne nettsiden? og hvor mye kommer moms, fortolling, frakt og alt det skitet på? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 335 + frakt +25% MVA av pris og frakt + fortollings-/utleggsgebyr, ca 130 om det kommer med posten. Pris fra japsedeler.no er til sammenligning 799 + porto. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Jeg har en 1990 modell, og det ser ikke ut som japsedeler.no selger deler til så gamle modeller... men takker for svar! Men det blir jo forsatt mye billigere å bestille fra https://www.subarugenuineparts.com, viss de er til å stole på! :) Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fatboyjim Skrevet Mai 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2012 Hvordan gikk det, Skybert. Fikk du delen? Noen som har dimensjon på hjulager til en gen1 legacy?(89 mod. ej18 stasjonsvogn) Siter Toyota Camry 19876 2L 1987 Mitsubishi Space Wagon 2L 4x4 1995 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 Anbefales å montere en slik hylse der simmeringen sliter på navet for å tette der, så varer lageret lenger(dum utforming av drivaksel drar mye dritt inn der). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 (endret) Det ble visst ikke noe av bestilling fra den nettsiden... Jeg googla litt og fant flere tråder der det sto at de var veldig useriøse :/ Så da ble det mekonomen... Men hadde jeg ikke trengt nye simmerringer, så hadde jeg bestillt fra eBay :) der finner jeg mange lager, men du får visst ikke med nye simmerringer. f. eks dette: http://www.ebay.com/itm/Koyo-Rear-Wheel-Bearing-/390418345246?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5ae6bf2d1e&vxp=mtr Jeg mener det skal passe på både 1.8 literen og 2.2 literen :) Edit: Hva hylse er det du mener Einar? Endret Mai 13, 2012 av Skybert Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg