Gå til innhold

Geir Einar: Audi A4 b5 Avant - Dieselpurka

Ranger emnet


Geir Einar

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Da har jeg bestemt meg for å lage en aldri så liten tråd om min A4 B5 Facelift avant.

 

 

Litt historie om bilen:

 

Kjøpte den Fredag 5 August 2011 en A4 1.9TDI 116hk Facelift Avant. Siden jeg kjører en del fra og til jobb + diverse.

Bilen er tysk import og jeg ble eier nr.4, far som importerte og sønn som overtok inntil jeg kjøpte den.

Bilen var da rullet 255 000, men med fult servicehefte helt tilbake fra da den rullet ut av fabrikken 04.05.2001. Så langt har jeg kjørt på den 25 000km og bilen er fortsatt like god å kjøre.

 

 

Bilen så slik ut når jeg henta den:

 

IMG_20110808_193500.jpg

 

Men nå har det kommet til det punktet der jeg vil begynne å få den slik jeg vil ha den :)

 

Her er det som er gjort:

RS4 replica grill.

Delevis fjernet hengerfeste, synes litt enda, men har tenkt ut noe jeg skal prøve.

Nye sommersko + dekk ( kommer tilbake til det ;) )

og div annet små plukk med lys og innredning.

takspoiler er kjøpt men må pusses litt for og få den til og passe skikkelig.

 

Her er ting jeg skal gjøre i tiden framover:

Gjøre sotinga på baklyktene litt "mildere" (eller lysere om du vil)

Senk, i form av TA technix inntil videre, dette er underveis.

Space felgene sånn at jeg får dem kant i kant med hjulbuer.

Solfilm på samtlige ruter.

Stort speil på passasjer siden.

Stabstag og powerflex foringer.

Fjerne A4 og TDI merker.

Fikse diverse skavanker (steinsprut og antydning til rust) og diverse.

Polere å bare holde ting vedlike i tiden framover.

 

Dette er da planer jeg har for bilen videre, kommer sikkert til å ta tid siden økonomien ikke er så snill :p

Men håper å gjøre det meste i løpet av sommeren.

 

Men tilbake til det med sommerskoene :)

 

I vinter fikk jeg et tips av en kompis om noen felger. Etter å ha diskutert fram og tilbake med selger så ble vi enige og turen gikk da til trondheim for å hente et sett med mer eller mindre strøkne Avus s8 1.gen felger i dimmen 18x8 :)

 

Sånn så de ut:

20120121_160203.jpg

20120121_160213.jpg

Med Dekk på :) Nankang NS II 215x35x18

20120417_172033.jpg

20120417_162343.jpg

 

 

Det var det for nå, skal få tatt noen bilder av bilen som den nå til dags dato, men det får bli i neste innlegg.

 

- Geir Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som gjør seg på bilen er om du fjerner diesel stussene på eksosen, bare siste delen som går i bakken og skrur på noen stusser fra biltema. Gjorde det på audien jeg hadde en gang i tiden. Ser mye bedre ut :) ulempen er at bilen blir fortere møkette bak da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-48008-1380485410509_thumb.jpg

 

Før og etter bilde. Fjern siste biten etter siste lyd demper. Slik at rørene peker rett ut, istedenfor nedover. Så skru på eksos stusser. 99kr per stk på biltema :) Billig og fin mod :)

post-48008-13804854104979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du og fjerne tuppa fra demper'n bak? :)

 

Med tid og stund skal jeg nok chippe denne, så da blir det nok til at jeg bytter eksosen, men dette er en stund til det blir noe av :)

 

Behold originale eksosen, trenger vel ikke å dra frem den diesel lyden enda mer? Spar de pengene og heller bestill time til chipping. Da vil du merke STOR forskjell på bilen. Hadde selv en 115hk AJM motor. Var litt dau, dro på et lite område. Men etter chipping hos OCT ble det en helt annen bil. Dro bedre, og bedre kondis på en måte. Holdt ut lengre på turtallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil du har skaffet deg. Jeg for min del synes både dieselstuss og skikkelig diesellyd er tøft. Og jeg er på ingen måte noe traktorelskende råner. At bilen skriker etter senk er det ikke noe tvil om! Hva felgene angår er de ikke helt etter min smak, men blir kanskje bedre når bilen kommer litt nermere bakken. Lykke til videre:)

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil videre kommer jeg til og la eksosen være, ved bytte av eksos blir det ikke for og dra fram mer lyd, er ikke fan av traktordiesel selv ;) bilen skal chipes i løpet av sommeren, men vil først få gjort det som er på to do lista :) bilen funker greit som pendlebil inntil videre. Foressten så er senk på vei i posten as we speak , så blir ordnings med høyden også. Er klar over at felgene er smak og behag, men jeg liker dem, og tror det blir bedre med senk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen :)

 

Da var senk montert og emblemer bak fjernet ( uten om ringene da jeg syns de er fine slik de er)

 

Noen Bilder fra Montering:

20120506_161352.jpg

20120506_161329.jpg

20120506_161336.jpg

 

Ble mye rot gitt :o

 

Og her er resultatet, Kan justere ned enda mer, men da har jeg problemer med subbing i alle kriker og kroker så får ta mer senere ;)

 

Resultatet:

20120507_210303.jpg

20120507_210228.jpg

20120507_210344.jpg

20120507_210326.jpg

 

Planer i nærmeste framtid er:

 

Få på den manglende dørlista

Proff solfilm rundbaut (uten om frontrute såklart)

Fikse lakkskader

Pusse til baklukespoiler

Space ut felger

 

- Geir Einar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hoi ! :)

 

Ja, i dag var det egentlig meningen at jeg skulle fikse litt mer på bilen, men så endte det med at jeg og en kompis stakk ut og tok en aldri så liten photoshoot ;) Amature style vel å merke.

 

Her er bildene fra dagen:

DSCN1516.jpg

DSCN1523.jpg

DSCN1539.jpg

DSCN1542.jpg

DSCN1545-1.jpg

DSCN1548.jpg

DSCN1551.jpg

DSCN1571.jpg

DSCN1576.jpg

 

Ellers har det ikke skjedd så veldig mye mer med bilen bilen inntil videre. Men det blir det nok forandring på snart :)

 

- Geir Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da var man endelig ferdig med bremsene for denne gang :) alt i understellet er tight og fint nå :)

 

en del klundring med ABS Kransene men løste seg greit til slutt.

 

bilder:

1-1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

litt fler:

8.jpg

9.jpg

 

Dritten som bare laga helvete..

 

10.jpg

 

Ikke rart det skrapa når jeg bremsa :P rimelig ferdig de klossene :o

 

11.jpg

12.jpg

13.jpg

 

Ferdig bak.

 

14.jpg

 

Er storfornøyd med bremsene og klossene :) kan anbefale det.

 

Driver og pusser felger så får vi se hva slags farge det blir til slutt :)

 

Avusa kommer også for salg. Da jeg er gira på noe nytt til neste sesong :) skal lage salgstråd, men om noen er interesserte så send gjerne PM.

 

- Geir Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår