sjomaling Skrevet April 21, 2012 Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Hei! Min mor sliter med sin Peugeot Partner 1.9 diesel. Den starter greit og går som regel fint en stund, men plutselig mister den motorkraft og det høres ut som en traktor/rusing i motoren. Dette bruker å ordne seg om man skrur av tenningen og starter bilen på nytt, men av og til gjentar det seg. Har fått tips om at det kan være enten dyser eller ventiler, men tenkte kanskje noen her har peiling og kan si meg hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 21, 2012 Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Ville vel tatt en diagnosetest. Ventiler er det neppe, men dyser er fullt mulig Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjomaling Skrevet April 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Takker for svaret. Skal anbefale diagnosetest til "sjøla". Glemte forresten å si at det er en 2001-modell, men det er kanskje irrelevant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet April 21, 2012 Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Kan kanskje ha nåke med bensintilførsel til motoren siden den mister motorkraften. forresten har den turbo ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet August 21, 2012 Rapporter Share Skrevet August 21, 2012 Har samme problemet med min 1999modell diesel, har byttet filtre og hatt dyserens i systemet uten noe forbedring. Kan det ha noe med EGR ventilen å gjøre? Eksosen blåser istedenfor å brumme slik eksosen skal gjøre på biler, noen som vet hva det kan bety eller om det har noe med saken å gjøre idet hele tatt..? Trenger noe tips.. Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg