kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Jeg har i det siste oppdaget at jeg har litt slark i rattet, vet ikke hva dette kan komme av? kan d være at rattet begjynner og løsna fra senterbolten? er dette ufarlig eller lett og fiske? vist noen vet eller har hatt erfaring med det samme så setter jeg stor pris på en liten tilbake meld. dette gjelder en audi A6 1995 2,6 Bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Hvor mye dødgang -i periferien av rattet? Ca en cm hvor det ikke skjer noe med hjula synes å være normalt. Er det lett dødgang, "slark", kan det være overføring med bl.a. et universalledd på veg til tannstanga som er slitt. Ellers kan tannstanga glippe litt. Da hører du gjerne litt "klonk-lyd" om du vrir rattet litt frem og tilbake uten motoren (servo) i gang. Eller det kan være styrestag / endeledd. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 ok, er ikke sikker på hvor mye det er, vansklig og si men er ikke så mye, men kan også merka at jeg kan holde i rattet og lee på det opp og ned eller til sidene om du skjønner. er ikke snakk om mye men merker at det er slark når jeg leer på rattet opp eller ned eller til sidene. har ikke prøvd og gjøre dette uten motor i gang enda. men kan merke litt når jeg kjører og men helst ved lav hastiget ved parkering osv. ikke så mye på motorvei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Kan vel tyde på at rattet er løst det. Bør vel kanskje gjøres noe med :) Av med strømmen, bort med airbagen og dra til bolten/mutteren Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 ok, hvordan tar jeg ut airbagen da? bare dra den rett ut? eller er det noe skuer og noe slik? mener selv det er bare og dra den rett ut? men mistenker at det må være noe lager eller noe som er gåent for senterbolten skal vel ikke bare løsne sånn helt uten videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Er det S6 ratt du har? avant-skinnratt? Der er det to stk torx bak inn gjennom et hull på hver side. husker ikke størrelsen. Selve bolten tror jeg er 17 eller 19 mm om jeg ikke tar feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 ok, nei har ikke det tror jeg er et helt orginalt ratt, ikke noe sport`s ratt eller noe skinn helt orginalt. kan bare ikke se noen plass jeg kan skru for og få airbagen ut, annet en og dra den ut hehe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg