kjstore Skrevet April 13, 2012 Rapporter Share Skrevet April 13, 2012 Hei. Søkte men fant ikke noe konkret svar på mitt problem. Når man har kjørt noen få meter lyser ESP lampen, bilen går tungt på tomgang og vibererer kraftig ved kjøring, kansje ikke fullt såmye vibrasjon ved høyt turtall. har hatt dette en stund nå, i begynnelsen holdt det å vri om på tenningen, nå må jeg vente til jeg får opp temp på motor for å så starte/stoppe for å få dette bort. Er det noen som har opplevd noe lignende?? Vet problemet? Skal med bilen på diagnose til uka. Men tenkte det sikkert var noen her som har vært borti dette tidligere:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 (endret) Ta en diagnose :) Mest sannsynlig mottar ikke ECU for ABS/ESP verdi for motorpådrag fra motorens ECU. http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/262519-esp-lampa-lyser-og-bilen-lugger-og-rister-nar-jeg-kjorer-passat-1-9tdi-100hk-2002-a.html Endret April 15, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjstore Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Vært på diagnose, her er feil kodene: Motor: 18263 18077 16688 Brems: 00532 Instrument: 00462 18265 Noen som kan gi meg noen forslag hvor det er lettest å begynne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 https://sites.google.com/site/1810martin/fault-codes-18000---19999 kos deg , ble for mange koder for meg å lese gjennom, begynn på bremsene , de er viktigest :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 (endret) Først og fremst, slett alle feilkoder og ta ny diagnose. 18263 - Feil på ECU eller databus (kommunikasjon) ECU, har nok sammenheng med 00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low og ikke minst 18265 - Load Signal Error 18077 og 16688 henger sammen, les under. 18077/P1669 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 4 (N243): Electrical Malfunction Possible Symptoms Irregular rpm Possible Causes Wiring and/or connections to/from the Valve for Pump Jet Valve for Pump Jet Possible Solutions Check wiring and Check / Clean all connections Replace the cable-tree to/from all the Valves for Pump Jet Replace Valve for Pump Jet (replace them all !) Special Notes For each Valve the ECU checks the Begin of Injection Period (BIP) via a voltage. That voltage is very small (less than 0.0001A). Each extra resistance in the cable is fatal. So, in case of any doubt, just replace all cables. 16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected Possible Causes Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Special Notes This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. 00462 - Control Module for Seat Memory Og til slutt, det jeg mistenkte du du skrev om bilens symptomer; 18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU) Possible Solutions Check Engine Control Unit for Fault Code(s) Endret April 16, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan-Atle Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 error kode 1: Kjøp ny bil.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg