Gå til innhold

Tilleggsprut.

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Skal lage til dette med to ekstra dyser på min omega A med turbo.

 

Det jeg da lurer på er, finnes det en type ventil jeg kan bruke til å styre dette?

 

F.eks en ventil som gir mere og mere bensin til mer turbotrykk jeg får? Og finnes det isåfall billig?

Tenkte på en slik ventil fordi jeg har hørt mye rart om tilleggsprut, at bilen f.eks fjusker når den ikke har ladetrykk, og det vil jeg jo unngå.

 

Det blir datasprut en gang, men akkurat nå går jeg skole så prisen må holdes nede en stund til.

 

 

Setter pris på hjelp! Er helt ny på dette planet.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå for datasprut med en gang, koster ikke stort for Megasquirt. Med dette kan du styre 4+4 dyser, evt bruke to dysesett sekvensielt.

En ventil slik du snakker om kan du lage med en justerbar bensintrykkregulator med måling av referansetrykk fra innsug. Bensintrykk ut vil da endre seg undertrykket i innsuget.

 

emissions_1-0.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik justerbar BTR. Så når jeg får turbotrykk, øker også bensintrykket med den?

 

 

Jeg rakk ikke å teste så mye, hadde en liten ladetrykkmålingsfeil som førte til utblåsning..

 

 

MS har jeg ikke råd til nå dessverre.. er veldig mye annet som må på plass før den tid. Så derfor en midlertidig løsning som kan fungere.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik justerbar BTR. Så når jeg får turbotrykk, øker også bensintrykket med den?

Ja, alt etter hvilken regulator du har. De med referansemåling øker bensintrykket med minkende undertrykk i innsug. Forholdet er ofte 1:1 på de fleste regulatorer, men fås også i 2:1

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg aner ikke. Hvordan kan jeg finne ut det da? Kjøpte den med en kompis så.

Sikkert en slik billig en fra ebay, ser iallefall fryktelig lik ut.

 

Jeg må nesten få sammen motoren min igjen så jeg får testet ut mere, skal bytte til større dyser også.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår