arildh Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Jeg må ha meg nye dekk som tåler litt banebruk. De skal sitte på 15x7 felger. Johs Bjerke i Oslo selger Yokohama AVS sport for 650 pr. stk go Goodyear Eagle F1 for 800 pr. stk. (195/50) Er Yokohama dekkene noe tess ? Har hørt både og. Er de feks. like bra som Falken FK45(1) ? Hva vil være det optimal bredden på 7" Felgbredde ? 195 eller 205 ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 På 7" er 195-215 best, jeg ville gått for 205, men er ikke ekspert, bare min mening. På kollevold selger de Yokohama A048 195/50-15 til kr. 1333, dyre ja, men de er rimelig råe, har ikke prøvd selv, bare lest tester. Må jo nevnes at dette er jo nesten slicks, bare noen få spor i de. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 I motorsportsammenheng er det ofte anbefalt å bruk dekk som er like breie eller litt smalere enn felgene. Siden du skal kjøre på bane er det vel ikke så dumt :) Her finner du mye bra info om R-dekk, bl.a Yokohama sine. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Skal du ha slitesterke dekk eller myke racing dekker? Skal du bare bruke de på bane.. eller skal du ha de for det meste på normal kjøring osv.. Om det er kun banekjøring kan det jo anbefales med noe myke dekker som sitter som lim :) Eller så er det jo greit med noe som tåler noen km og.. så man slipper dekkskifte vær 3mnd 6mnd osv.. :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Gate slicks er uaktualt grunnet levetid og pris. Har tenkt å bruke max 900 pr. dekk. Har også hørt at å bruke gateslics til vanlig bruk gjør at de hardner til grunnet for mange "heat cycles". Tenker vel helst på dekk i samme sjikt som de jeg nevnte over. Bør minst holde en sesong med et par tre banetreff inkludert. Ser ut til at jeg går for Yokohama AVS sport. Scorer dårlig på støy men det kan jeg leve med for den prisen. Offtopic: Er det lov å si "dekker" som flertallsform av substantivet dekk ??? Har sett flere som skriver dette.... Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by arildh Offtopic: Er det lov å si "dekker" som flertallsform av substantivet dekk ??? Har sett flere som skriver dette.... nei ;) et dekk, det bestemte dekket, flere dekk, alle dekkene ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by TG1 nei ;) et dekk, det bestemte dekket, flere dekk, alle dekkene ;) Samme problemet ser jeg med flere Basselementer blir til Bassere Dekker er forøvrig vanlig å høre i Østfold, No Offence ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by fcuk Samme problemet ser jeg med flere Basselementer blir til Bassere Dekker er forøvrig vanlig å høre i Østfold, No Offence ;) Hehe,ja... ;) mange som tydeligvis ikke fulgte med i norsktimene :D (ikke at jeg alltid skriver rett sjøl nei,men...) En annen ting jeg ser det er MYE av,er orddeling... (http://www.amo.no for de som ikke vet hva det er ;) ) edit: Fant ganske mange orddelingsfeil,bare på lista over nye poster.. hehe.. "kompressor overhaling", "bagasjeroms lys", "stab stag", "lambda sonde" og "talent konkurranse"... :D edit2: Bare så det er sagt.. Jeg mener ikke å mobbe noen for skrivefeil.. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Er mange som gjør dette :) syns det høres litt anderledes ut derfor skrev jeg det sånn :D Er vell på en måte slang ellno.. who knows? who cares? :D Subbær å Bassær å dekkær.. Bilær å båtær som tutær å bråkær Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 jeg er også ute etter dekk(er) til min mx5.. på 15" felg.. 195 brede.. noen som har prøvd dekk fra avon? Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Dekk vs felgbredde for racing. Et 195dekk på 15" har ideel bredde på 7-7,5". Jeg selv har 8" og med så tung motor som jeg har blir dekksidene for svake selv om jeg har 3 bar/45psi trykk. 195/50R15 på 7" gi tilnærmet loddrette dekksider. får du "litt til" vil du spenne opp dekket så det ikke vil/kan forflytte seg sidelengs og i verste fall vrenge det av. Da må det i såfall få et slag som slår ut lufta.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 BTW så vil dekkene klemme rundt disse: ... og det kommer vel jeg til å gjøre de første dagene også :) Med 980 kg "motorsvak" bil, doublewishbone rundtom med progressiv camber og 50/50 vektfordelig så blir det vanskelig å vrenge av dekka. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 195/45 eller 195/50 205/50 blir for mye profil etter min smak 205/45 og 205/40 er ikke hverdagskost. http://www.superdekk.no/database.php?page=produkt&group=10&PHPSESSID=097e09b37944827e210fbb967cdf7053 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg