Gå til innhold

Må ettermontert hengerfeste godkjennes?

Ranger emnet


loffus

Anbefalte innlegg

Har vurdert å montere hengerfeste på min bil og lurer på om noen veit om de må godkjennast hos biltilsynet etter at man har montert det? må den delen man montera vere godkjent av en eller anna måte? Holder de å kjøpe hengerfeste fra biltema eller må man hos en merkeforhandler? takk for all tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tillatte hengervekter står i vognkortet allerede, trenger du ikke å godkjenne det. Ble ihvertfall jeg fortalt en gang jeg spurte på trafikkstasjonen i Kristiansand.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om, at hengerfeste må vises, jeg har montert hengerfeste på nybiler, nesten nye biler og gamle biler, og ingen av dem har vært, eller hatt behov for å vises på SVV.

 

Står det ikke tillatte hengervekter i vognkortet så kan det være man må få dette skrivd inn, men dette skal stå på hengerfestet, og står det forskjellig er det det laveste som gjelder.

 

Ang. kjøpe hengerfeste på biltema, eller andre uorginale steder.

En del biler krever modifikasjoner på eks. kjølevifte, oljekjøler til girkasse, større radiator, oljekjøler til motor, avstivningsstag og ting som de uorginale leverandørene driter i/ikke leverer.

Selve festet fra biltema er nok bra nok, men det er kanskje ikke alt du behøver der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår