daniel95 Skrevet Mars 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2012 Hei :) jeg har en Saab 900 der vindusviskerne ikke fungerer! Når jeg tar de på kommer det bare en surre lyd fra releet. Kan det være at det er releet som er ødelagt ? Vindusviskerne flytter seg av og til rett opp også etter en god stund går de ned igjenn . Det er lenge siden det har skjedd noe med de i det hele tatt. Ingen reaksjon når jeg tar de på .. Men jeg kan bevege viskerne opp og ned på fronthuten med hånden. Kan det være noe med det ? Håper på svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RizoR Skrevet Mars 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2012 Er vindusviskerholderne skrudd ordentlig fast? Siter Mitsubishi Lancer GLXi Mirage 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel95 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Ja, de var det.. men vindusviskerne er ikke blitt brukt på ti år da.. De har stått på en delebil i 5 år også har de stått på en parkert bilcross bil i 5 år før jeg kjøpte bilen. Kan det være at jeg må smøre viskerarmene eller er vindusviskerne bare boss? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Du skal ikke klare å flytte viskerene for hand på ruta, da er mekanismen defekt, bare å ta av lista der og se om motoren går. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel95 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Ja men jeg strammet de, men alikavell skjedde det ikke noe.. Hva mener du med listen :) ? men tror ikke den går for det kommer ingen lyd fra den. det surrer bare fra releet. men det surrer bare når jeg tar hendelen ned ett hakk, også slutter det når jeg tar den videre nedover på 2 og 3... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Er vel eget rele for intervall funksjonen ja så det er logisk. Klarer du ikke å flytte på viskerarmene nå? Jeg tenkte da på om det var mulig selv om viskerene sitter fast. Tenkte da på den svarte plata foran frontruta hvor viskermekanismen er gjemt under. Må nok måle om det er strøm fram på motoren din, sansynligvis så er det den som er defekt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel95 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Ja den sitter fast nå:) ja, jeg får ta og måle :) men når du sa at jeg skal stramme viskerarmene. da er det de mutrene som er under de svarte putene som er foran frontrutene sant ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg