Gå til innhold

Bilstero passat, hørres dette oppsettet bra ut? (fersking innen anlegg treng hjelp!)

Ranger emnet


Sverre Olsen Hovtun

Anbefalte innlegg

Hei, har da en passat sedan 97 model.

Tenkte og spandere litt bedre lyd og har sitt for meg dette oppsettet:

Spiller : kenwood KDC-W4537UA (har fra før av)

Front & bak : 2 sett av http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10528&katid=206&mid=m436&id=&vn=736

Forsterker : har 2 stikk eg syns ser intresange ut.

1: http://www.dynabel.no/Shop/Product/dynaBel-BF0804-4x80-Watt-RMS-Bilforsterker/BF0804

2: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10416&katid=35&mid=m436&id=&vn=736

Usikker på hva som er best, hørres dette bra ut?

Kabler og dill, noen sende meg linker og forklare hva eg trenger?

Trekke opp nye høytalerkabler, avansert? Trengst det? Vill ha finest mulig lyd.

Noen flinke som kunne lagt ei "oppskrift" på hvordan å montere anlegg til oss nybegynnere?

Takk på forhand til alle dere som er så innmari snille og hjelper til, virkelig stor hjelp for meg som ikke har noen til å hjelpe, liker og putle på men uten erfaring og kunnskap så blir det mye feil og rot...

Mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Drop høytalere bak og heller kjøp deg dempematter for de pengene og demp døra du skal ha høytaleren i.

 

Spilleren ville jeg nok å ha byttet, liker ikke lyden på kenwood.. Men det er jo smak og behag. Av forsterkere ville jeg ha brukt dynabel. Hatt en før og de er gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

For å forhindre viberasjoner, gjøre metallet i bilen dødt på en måte.

 

Med det oppnår du også mindre veistøy. Er ingen ekspert på akuratt det, men prøv å søk litt rundt det. Jeg skal selv dempe dørene i bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, kabler, noen snakker om kabelsett osv, vett eg trenger remote, audio, strøm(+), joring, hvor mange mm?

Hvor kan eg plasere forsterkeren mest hensynsmesigt?

Når eg ska ha inn høytalerene må eg jo av med dørpanelet, men plasering av demping matte, legges den helt inntil døra?

Tror du det går an og ha det sette eg linka til fremme og modelen fra focal til 1300 i bakdørene?

Høytaler kablene, kan eg bruke orginale?

Mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

focal sett blir aldri feil ;) som sakt her dropp bak og demp døra. ta av dør trekk og legg demping inni døra og dekk metallet (bruk riktig demping) så demper de helst et lag metallet inn mot bilen som er bak dørtrekket, poenget er og få døren så død som mulig og tett som mulig (ikke tett dreneringshull) montering av bass/mid er og så viktig, nå vet ikke jeg hvordan det er i din bil men viktig dette er monter fast i metalet i døra og ikke bare i et feste i dørtrekket (en mdf ring mellom metal og elemtet blir bra hvis det er plass) også viktig og legge på litt demping på dørtrekket på større flater dem det kan begynne og skrangle, her kan også filt duk brukes.

 

av forsterkere, siden du ikke trenger sett bak (da dette skaper et feil lyd bilde) så kan du gå for en 2 kanaler f,eks dynabel 1502, eller så ville jeg nok spart 500kr mer og heller gått for en mosconi forsterker http://www.dynabel.no/Shop/Product/Mosconi-GLADEN-ONE-1202-forsterker/AS7320

 

da disse er langt bedre lyd messig (ikke prøvd disse selv men har en mosconi AS200.4 selv og dette er krem merke)

 

skal du ikke ha noen basser?

 

høytalerkabler må du nesten bytte da disse skal trekkes en annen vei (bakover ikke forran)

 

skal du ikek ha noen basser holder det med 21mm2 kabel til de forsterkera.

 

viktig med god jord til forsterker, sete belte bolten er et bra sted (husk og gjøre rent til metallet)

 

skal du sikre deg god strøm bør du oppgradere "the big three"

se gjerne flere videoer fra denne karen veldig god til og forklare ting.

 

spiller ville jeg nok byttet ut da denne er ganske blottet for instillinger som feks en god EQ, aktive filtere og tids korrigering, men ikke noe must enda, kan tas ettervært hvis du ønsker.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har som sakt fance audio basser fra før av og eneste du får utav dei er fjortis bass og skorr, viss eg ska ha basser vill eg ha noe av det bedre, har du noen forslag?

Tenkte om det går an og feste forsterkeren fremme i bilen og ikke bak? Under passasjer sete, oppunder dasjen, ein eller plass frame?

Liker veldig godt og hørre på en del acoustice sanger, poprock, endel topp list sanger(da dama er med i bilen) og så er de jo gøy med litt techno og rock inniblandt.

Demper material, noen eksempel, linker?

Kom på dette, orginalhøytalerene bak, skall di barre vær der da? Er jo komponentsett fra før.

Mvh Sverre

Endret av Sverre Olsen Hovtun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fence er bare noe dritt så der har du rett :P siden du vil ha mest muliog fin lyd er jo focal bassere bra da, polk er noen fine bassere, morel, hvis du vil kjøpe brukt så ligger det ute noen gromme boston pro 10" og noen gamle gromme soundstream rubion 10".

 

forsterkeren kan du egentlig montere der du føler for men undersetet kan være litt du når du har med personer bak med lange bein og kan sparke borti den.

 

B2 selger noen som er grei pris på, STP er noen matter til grei pris, dynabel selger audio system, dynamat men de er litt dyre etc etc

 

høytalerene bak kan bare sitte der kan sikkert ha dem koblet opp på spiller og kun ha de på når du har med folk bak så de får litt lyd og (hvis du er en type som bryr deg om det) eller så kan du bare fade dem ut ellers.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår