Gå til innhold

Passaten sliter :/

Ranger emnet


Marianne89

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Passat 1,8 liter. ADR motor og automat.

 

Det startet med at bilen begynte å bli ujevn på tomgangen (ruset seg opp og ned) og den kvelte seg ofte når jeg bremsa for å stoppe. Tok en diagnosetest, og jeg fikk opp feilkode på luftmassemåler.

 

En dag så fylte jeg bensin, og kjørte avgårde til jobb.

Plutselig så går bensinnåla og tempmålern i bånn, og like etterpå så bare slutter motorn å dra helt.

Jeg tar da gassen i bånn, og etter 2-3 sek så reagerer bilen spontant ved å kengeruhoppe videre som en kanonkule!

Den kan da gå fint en stund, før den begynner å tulle på samme måte. Dette skjer kun på motorvei, om jeg kjører i jevn fart (80-90 km/t)

Tempmålern står alltid på bunn, og bensinmålern veksler litt mellom tom/full tank.

Om bilen står på tomgang kan motorn plutselig bare stoppe.

Ista når bilen sto på tomgang så hørte jeg en slags dunkelyd bakfra, og en uling. Og i neste øyeblikk så stoppa da motoren.

 

Jeg byttet luftmassemåleren igår, og feilkoden på den ble da borte, og den kveler seg ikke lenger når jeg bremser for å stoppe, og tomgangen er jevn (ikke noe hopping på turtallet)

 

Jeg får også en feilmld på fuel level sensor:

 

1 fault found:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-00 - Open Or Short To Plus

 

Er det noen som har noen tips, ideer om hva som kan feile passaten min?

Blir evig glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende måleren i bensintaken har gått ! Mes sannsynelig det med tanke på hva andre ar opplevd (google)

men uansett så har det skjegg på min at den har hengt seg opp. Etter at jeg har fylt på 40 liter så står den fortsatt på null. Da begynte jeg å få panikk da jeg trodde det ikke kom noe bensin ut av pumpa :P trodde jeg ble svindla lol

men så visste det seg at bare måleren hadde hengt seg opp og etter litt så poppa den oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen på dette forumet som har noen ideer engang?

Siden jeg skrev sist har jeg bestilt meg ny bensinpumpe, samt fiksa kablene som gikk ned i kontakta på bensinpumpa (var skikkelig irra)

Noen som veit hvor fuel level sensor sitter enn på passat?

 

Bilen tulla jo også en god del før med tanke på at motoren plutselig slutta å dra. Her om dagen fylte jeg opp tanken med Shell Vpower, og siden da har bilen ikke tulla med at den plutselig bremser. Kan det ha noen sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår