Daniel89 Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Tenkte jeg skulle skifte bremsevæske på bilen min før sommeren. Bilen er en SAAB 9-5 2002 modell. Er det noe man må passe på når man skifter med tanke på ABS og antispinn? Ellers, er det bare og suge ut fra beholderen til det nesten ikke er mer igjen, fylle på med ny bremsevæske, lufte/tømme hver calipter til det starter og komme "frisk" bremsevæske? Eller er jeg helt på jordet? :P Takk på forhånd for gode råd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Går fint slik du beskriver, men bruk trykkluft eller egnet utstyr til å presse ny bremsevæske frem i stedet for å pumpe på bremsepedalen. http://www.e38.org/brake_bleeding.htm Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel89 Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Oki:) Vet du om et sted man får kjøpt noe billig, bra utstyr til dette? Funker det slik at man setter på pressa på lokket til bremsevæskebeholderen, åpner nippelen på calipteren og presser med luft helt til ny væske kommer da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Billigtype som henter trykk fra f.eks. reservehjul Litt mer proff variant Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg