Trialmaster Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 (endret) Hei, dere. Vil gjerne dele noen linker til Neonprosjekter raportert igjennom et par Amerikanskje tidskrifter. Her kjører de dynotester etter hvert som de bygger opp med flere "bolt ons" Har vært en kjempe inspirasjon for meg, fordi jeg kan se hva som virker og hva slags effekter man kan regne med. Her er den første: Her gir de nytt liv en relativt sliten Neon: http://www.moparmusclemagazine.com/projectbuild/mopp_0604_1996_dodge_neon_horsepower_upgrades/viewall.html En til fra samme blad: http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/engine/mopp_0411_1998_dodge_neon/viewall.html Her fra Modified. Kjører full pakke med understell og oppgraderinger av motor og eksos: http://www.modified.com/projectcars/0112scc_project_dodge_neon_part_1/index.html http://www.modified.com/projectcars/0202scc_project_dodge_neon_part_2/index.html God lesning alle Neonelskere :) Endret Mai 4, 2012 av Trialmaster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 I følge disse prosjektene, får man ganske brukbar effektøkning for en relativt billig penge. Synes det også er viktig at effekten står i stil med bilen, i forhold til sikkerhet osv Så beholder man motoren orginal utvendig, og en større kjangse for at den går igjennom EU kontrollen vs et turbobygg. Dodge Neon R/T og ACR hadde 150 hester orginalt med samme bremser som Europeiske 133 hestern. Jeg mener å huske at effekt kan avvike med ca 10 - 15% i forbinnelse med godkjenning. Så i forhold til understell, så kan effekten på motor være ca 170 hk. Skulle man måtte teste bilens effekt hos biltilsynet, så blir jo hestene målt på hjulene, som vil være en del mindre enn dette. En 133 hester måler ca 115 hester på hjulene. Så her har vi mye å gå på gutter. Bare å stå på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 (endret) Liten shoot out på litt forskjellige kombinasjoner av kam og innsug. Motor mods: Crane 14 AEM Intake. MPX 60mm Stock Plastic intake manifold. Mild P&P AEM cam gear. UDP. LTH. 2.5" exhaust. 3.94 MTX 7500 RPM ECU 3000 rpm: 70 whp/130 ft.Ibs 4000 rpm: 100 whp/130 ft.Ibs 5000 rpm: 130 whp/140 ft.Ibs 6000 rpm: 155 whp/135 ft.Ibs 7000 rpm: 150 whp/110 ft.Ibs 7500 rpm: 135 whp/100 ft.Ibs Samme oppsett bare med 10.5 komp og Indy intake manifold. 3000 rpm: 70 whp/120 ft.Ibs 4000 rpm: 100 whp/130 ft.Ibs 5000 rpm: 120 whp/125 ft.Ibs 6000 rpm: 155 whp/137 ft.Ibs 7000 rpm: 180 whp/135 ft.Ibs 7500 rpm: 175 whp/125 ft.Ibs Samme oppsett som den første bare med Crane 12 standard komp og dohc ecu: Dette oppsettet har jeg i dag. 3000 rpm: 62 whp/112 ft.Ibs 4000 rpm: 87 whp/120 ft.Ibs 5000 rpm: 125 whp/131 ft.Ibs 6000 rpm: 135 whp/115 ft.Ibs 7000 rpm: 110 whp/ 85 ft.Ibs Mye av det jeg leser om Indy sin manifold, er at det kun har effekt veldig høyt oppe på skalaen, og ikke funker på sugemotor. Men når jeg ser på tallene, finner jeg forsåvidt at det er et dropp ved ca 4-5k, men der ligger man jo ikke i vanelig kjøring. Jeg cruiser på ca 2800 rpm på motorveien, og der er det mere enn nok med 60 whp og 110 ft.Ibs slik jeg har den i dag. Med Indy og en Crane 14 vil det ligge på 70 whp og 120 ft.Ibs ved samme turtall, til tross for at Indy innsuget er mye større, kortere og videre. Hva synes dere om de forskjellige oppsettene. Endret Oktober 10, 2012 av Trialmaster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRisenx Skrevet Oktober 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Stemmer nok ganske bra det her.. Har nesten det oppsettet med 180whp :P AEM cam gear er bortkasta på singel kam, har ikke noe brukt for og justere det før du kommer over 12. comp, da må bilen tenne noen grader - bare. så bortkasta penger vis du ikke skal presse ut 200 + whp ;) Siter 95 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Wrecked 2010 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Alive 98 Mod Chrysler Neon 1.8L SE - Wrecked 2012 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Current Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRisenx Skrevet Oktober 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 I følge disse prosjektene, får man ganske brukbar effektøkning for en relativt billig penge.Synes det også er viktig at effekten står i stil med bilen, i forhold til sikkerhet osv Så beholder man motoren orginal utvendig, og en større kjangse for at den går igjennom EU kontrollen vs et turbobygg. Dodge Neon R/T og ACR hadde 150 hester orginalt med samme bremser som Europeiske 133 hestern. Jeg mener å huske at effekt kan avvike med ca 10 - 15% i forbinnelse med godkjenning. Så i forhold til understell, så kan effekten på motor være ca 170 hk. Skulle man måtte teste bilens effekt hos biltilsynet, så blir jo hestene målt på hjulene, som vil være en del mindre enn dette. En 133 hester måler ca 115 hester på hjulene. Så her har vi mye å gå på gutter. Bare å stå på :) Press ut så mye som mulig av hester ;) Di finner ikke ut det på eu godkjenning, så lenge du har lovlig eksos anlegg:P Skal vise min i morra sånn den er nå.. effekt anlegg og alt av trim jeg har på den :p Gidder ikke ta det av, er sikkert noen andre feil uansett.. Blir spennede og se hva di sier :P Siter 95 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Wrecked 2010 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Alive 98 Mod Chrysler Neon 1.8L SE - Wrecked 2012 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Current Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Planer du toppen, er det kjekt med justerbart kamdrev. Min ble 4 grader ute av kurs, etter jeg hadde dratt av 1 mm av toppen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Glemte å sette opp Crane 14 Drag Grind i listen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRisenx Skrevet Oktober 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Planer du toppen, er det kjekt med justerbart kamdrev. Min ble 4 grader ute av kurs, etter jeg hadde dratt av 1 mm av toppen :) Jeg har jo tatt av 5mm på den jeg bruker i den blå.. ingen problem med tenninga eller noe:P Burnout når den treffer 4k omreg i første giret :P Siter 95 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Wrecked 2010 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Alive 98 Mod Chrysler Neon 1.8L SE - Wrecked 2012 96 Mod Chrysler Neon 2.0L SE - Current Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 5 mm?:O Nesten igjennom, da Hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Her har vi no grafer fra Crane 14 dynoen med forskjellige innsug, Har tegnet opp Crane 12 graf og stock graf. Tar veldig forbehold om nøyaktighet her på det jeg har skribla opp, men gir en god pekepinn på forskjellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.