berg e46 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Har hatt havari på motoren i caddyen min. Det er en caddy sdi 2001 mod. Det står en 1y motor i. Spørsmålet er:Kan jeg sette i en aey motor til caddy.Noen som vet om de passer om hverandre. Veldig takknemlig for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Ikke 100% sikker men det vil jeg tro. Bruk ECU som følger med motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Den fulgte dessverre ikke med...men er det da mulig å bruke en annen ecu til tilsvarende motor (Aey) Må denne evt kodes om hvis det gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Mulig ECU for 1Y kan anvendes sammen med AEY, men hadde følt meg noe mer trygg om ECU kommer fra samme motor ;) Startsperren må kodes ja, siden du ikke har ECU som tilhører den nye motoren så må dette gjøres uansett. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Skjønner...Men er det ikke mulig å koble bort startsperra da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Joda, det er det ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Er jo da du må komme med en sånn "diy" for å gjøre det;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 (endret) Har ingen slik, har heller ingen dieselbil ;) Uten å si sikkert, på din tror jeg det kun er en solenoid på dieselpumpa som aktiveres av startsperren, denne må du jukse med ;) Om ikke må det gjøres i ECU. På den annen side, er en smal sak for Møller å kode om dette og nøklene ;) Kjenner du noen som har VCDS så kan nok dette ordnes billigere. Endret Mars 10, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Starter på prosjektet i morgen,skal gi beskjed hvordan det gikk:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Da var motoren ute...gikk fire timer...Alt gikk knirkefritt helt til en bolt knakk i venstre stikkstag etter mye dævling.....og etter mye slit så knakk tre av fire bolter i manifoild.Har bårt de ut så vi er ved godt mot...fortsetter i morgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Har da fått konstatert at å få en aey motor til å erstatte en 1y motor ikke er så enkelt...motorfester og girkasse passer sammen....men aey har elektronisk speed,1y har vire....kan muligens bytte om innsugsmanifoild,men var endel ledninger,følere og diverse som ikke passer overens.kunne kanskje fått det til å fungere,men jobben tar mere tid en den er verdt....så da ryker nok caddyen til hogging....men er ihvertfall noen erfaringer rikere:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg