Gå til innhold

Passende forsterker til 12" Kicker L7

Ranger emnet


Jonas Natten

Anbefalte innlegg

Hei der skal kjøpe forsterker til basserene i russebilen som er 4x 12 Kicker L7. (2x4 ohm modellen)

 

Jeg syntes Kicker ZX2500.1 hørtes ut som et bra valg, men må høre med proffene før jeg gjør noe selv ;)

 

Jeg kom med dette forslaget til han på megabillig.no og han ville heller at jeg skulle kjøpe 4 av USamps XT4000D (http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=46&cat2=156&id=3875)

Har googla litt og synes det virker som folk ikke er så alt for fan av denne siste forsterkeren.

 

Men jeg har ikke peiling så tenkte jeg skulle få litt hjelp fra folk her på forumet?

 

ZX2500.1? XT4000D? Noe helt annet?

Bare å komme med forslag!

Alle forslag blir satt pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her vil jeg si du har et problem, for hver sub vil trenge 1500e rms i 2ohm, så du vil trenge MYE strøm til dette. 1stk ZX2500.1 vil selvfølgelig lage lyd, men du får ikke utnyttet driten slik at det bråker så mye som det har potensiale til. Så 2stk ZX2500.1 kunne jo vært noe, men så er den ikke stabil i 1ohm, så da utgår det. Hvor mye penger har dere til rådighet? Tenker da til forsterkere, batterier og ny dynamo.

 

Btw, USamps er gennerelt bedre enn kicker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her vil jeg si du har et problem, for hver sub vil trenge 1500e rms i 2ohm, så du vil trenge MYE strøm til dette. 1stk ZX2500.1 vil selvfølgelig lage lyd, men du får ikke utnyttet driten slik at det bråker så mye som det har potensiale til. Så 2stk ZX2500.1 kunne jo vært noe, men så er den ikke stabil i 1ohm, så da utgår det. Hvor mye penger har dere til rådighet? Tenker da til forsterkere, batterier og ny dynamo.

 

Btw, USamps er gennerelt bedre enn kicker ;)

 

okei :)

 

Har rundt 20-21.000,- til anlegget (dette er da alt utenom høytalere)

Så to ZX2500.1 er nok uaktuelt

Det er 2 batterier i bilen og en dynamo som lader disse fint i bilen fra før av, så vet ikke om jeg trenger noe kraftigere jeg. men jeg gjør kanskje det(?).

 

Trodde ikke subbene tålte noe mer uansett ossen du koblet dem jeg. 1500 er jo Peak og 750 er RMS i følge kicker.

http://www.kicker.com/Solo-Baric_L7

 

Så du ville heller gått for 4 av USamps XT4000D enn én ZX2500.1 eller to ZX1500.1?

Endret av Jonas Natten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville byttet ut subene med noe som ikke trenger så mye effekt, og samtidig spiller bedre enn kicker, men det er nå meg...

De er oppgitt til 750w rms pr spole, altså 1500w til sammen pr element i 2ohm. Så av disse forslagene, så ville jeg helt klart gått for 4stk XT4000D.... Det at du har 2stk batterier nå, og de blir ladet greit, betyr ingen ting når du monterer inn 4stk forsterkere som vil trekke borti 300A på full guffe + forsterker til høyttalere, samt bilens øvrige strømtrekk, så da er vi fort oppe i 400A, og der er nok ikke dynamoen din i nærheten av å leve nok, du burde ha en dynamo som leverer MINST 200A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville byttet ut subene med noe som ikke trenger så mye effekt, og samtidig spiller bedre enn kicker, men det er nå meg...

De er oppgitt til 750w rms pr spole, altså 1500w til sammen pr element i 2ohm. Så av disse forslagene, så ville jeg helt klart gått for 4stk XT4000D.... Det at du har 2stk batterier nå, og de blir ladet greit, betyr ingen ting når du monterer inn 4stk forsterkere som vil trekke borti 300A på full guffe + forsterker til høyttalere, samt bilens øvrige strømtrekk, så da er vi fort oppe i 400A, og der er nok ikke dynamoen din i nærheten av å leve nok, du burde ha en dynamo som leverer MINST 200A.

 

Elementene er allerede kjøpt så blir nok ikke noe annet enn disse :p

er snakk om en russebil så høy lyd er å foretrekke fremfor fin (hehe,jada;p)

 

skjønner ikke at kicker kan skrive

"Max Rec Amplifier Power (WATTS PEAK/RMS)* 1500/750" hvis det er 750RMS pr spole.

Sånn som det står på kicker.com ser det VELDIG ut som det er 750 RMS pr element, men dere er vel de som har peiling :p

 

 

Vet dere hvor jeg kan få tak i en dynamo på minst 200A og ca. pris på dette da? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg ser litt nærmere på det, så ser det ut til at det skal være 750w TOTALT ja, så der tok jeg feil. Da vil du trenge en forsterker som gir 3000w rms i 2ohm da, eller 2 stk som gir 1500w rms i 1ohm, så da passer det jo fint med 2stk av den fra UsAmps, og du slipper litt billigere unne med tanke på strøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei,

jeg har kjøpt en bil som har gått som show og demo bil for Audiocom. Denne har et "sykt" fett anlegg, men jeg vil selge subbene og forsterkerene til veldig gunstige priser siden jeg skal sette inn bakseter i bilen.

 

2 x Kixker S18X 18" Subber i proff kasse

2 x Kicker ZX2500.1 montert med hver Sub i kassen

1 x Kicker ZX850.2 Forsterker. (kan holdes utenom til en redusert pris!)

 

Se Finn, kode 38324442

 

Trenger du enda mere fet lyd, så sjekk også dette. 2 x Høytalerkasse med 20 stk Magnat 12"x8" høytalere. Medfølger Forsterker og strømforsyning.

 

Finn kode: 38255647.

 

Håper du finner dette interesant :-)

Endret av hdrider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår