Gå til innhold

Godkjenning

Ranger emnet


RoXstedy

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det blir nok noe sånt.. Jeg mener det er bare og trimme som faen.. Men det er ganske viktig og få effekten i bakke å..:rolleyes:

 

Hvor mye koster det for en sånn diff da?

Hvem selger de?

1983 VW Rolf Gti

Kosebilen som skal bli strøken!

------------------------------

1988 BMW 325 ix

Kansje tilsalgs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ha kasse frå nyare bil, f.eks golf2 med dei store drivakselflensene og sjikkeli kløtsj.

Bør vel ha quaife diff også, kjøper det sjøl nå.

 

g60 kasse i golf1 er litt jobb, må lage festene sjøl , bygge om til mek. kløtsj, og få på vaierene til giringen.

Men skal du ha turbo anbefaler eg g60 kasse for å få vaiergiring og bli kvitt møkkastagene som er i vegen for downpipe.

 

http://www.gironet.nl/home/cillari/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g60 kasse og quife diff er best.

Billigst er 4tr.kasse alle har liggande. Nei det held ikkje.

 

På 8V turbo er det nesten eitt must med g60 kasse for å få sjikkeli downpipe, eg hadde god plass til 3" på min golf1 med g60 kasse.

Med gti kasse var det eitt helvette uansett korleis eg gjorde det.

 

Med 16v turbo får ein turboen høgre opp og dermed plass til å bende downpipe under turbon og forbi stagene til giringen.

 

Vestfold styling har kit men det koster 5000,- så er ein litt sveisekyndig så......

 

g60 har hydr. kløtsj men det er jobb å sette i golf1, bruker passat deler og bygger den om til mek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

vel?

 

jeg har jo 16v kasse?

 

HVA burde jeg gjøre?

 

Hva koster en quaife diff? Hva er egentlig en differensial? Jeg har ikke fatta det enda.. Sånn helt..

 

 

Kva modell?

Bør ha med dei store drivakselflensene, 100mm istadenfor den gamle med 90mm. Skal vist vere sterkare.

 

Bør ha quaife, peloquin eller noko liknande LSD(Limited Slip Diff) om det skal holde lenge.

Koster ca 10K med boltsett og alt rallemikk.

 

Det er diffen som gjer at hjula ikkje går like fort gjennom ein sving, dumt om både inner og ytterhjul har like mange runder men ikkje går like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår