Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Hei lurer på hvor man får et godt brukanes MegaSquirt som mange har eventuelt med gode justeringer osv. hadde vert fint med link til nettsteder der de ligger til en god pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Har du prøvd å google? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 ja men kunne hende noen viste om de beste sidene da. erfaringer osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 eventuelt hva er best av 1.2.3 i ms sprut osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 3 er selvsagt best, gir litt flere muligheter og har tabeller med flere inndelinger enn MS1 og 2. MS1 fungerer uansett til stort sett alt, selv bruker jeg MS2 som har muligheter langt utover det en normal mann trenger. Velox Motor selger ferdige MS2 til rett under 5k. Kan kjøpes som byggesett til lavere pris enn dette ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 ok. disse funker til alle mulige biler eller bare obd 2 eller hvordan funker det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 har vurdert litt på MegaSquirt II V3.0 250kPa MAP PWM. jeg er rimelig ny i ms sprut. så kan ikke noe spesielt om det. å er intrisert i litt lærdom under bygging av en golf 2 gti 1.8 16v doch kl motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Med Megasquirt kan du klippe ut hele det originale ledningsnettet om du skulle føle for det, uansett bil/motor, og kople opp MS i stedet. Last inn MAP i MS, start motor og MAP i vei. Mitt MS2 Extra v3.0 MB og hjemmelagd ledningsnett, fungerer som smurt :) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/275402-modifisering-effektokning-2-3e-10v.html#post2871944 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 oki. er dette veldig komlpiser tenker på bankesensor osv jeg kobles inn på ms da eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 har vurdert litt på MegaSquirt II V3.0 250kPa MAP PWM. jeg er rimelig ny i ms sprut. så kan ikke noe spesielt om det. å er intrisert i litt lærdom under bygging av en golf 2 gti 1.8 16v doch kl motor. KR-motor du har? Her kan du meget enkelt kople opp MS2, og du trenger med PWM for å styre tomgangsmotoren. Å bruke PWM medfører litt modifisering i sprutet, men er fort gjort. De grønne ledningene og den store transistoren på bildet under er modifiseringen. Du trenger ikke TPS, men kan med fordel brukes om du har dette originalt. Bruker også alle originale sensorer på motoren. Har du hallgiver kan denne brukes som før, det samme gjelder med triggerhjul, VR osv, er bare små endringer i sprutet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Bankesensor kan koples inn mot MS ja, krever en modul mellom (forsterker). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 oki hvor finner jeg de ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr panda Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 når jeg kjøper MegaSquirt II V3.0 250kPa MAP PWM. får jeg med instruksjoner å aventuelt hvordan jeg må modifisere eller er det bare å gjøre det somdu har gjort det med de grønne ledningene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Det følger ikke med instruksjoner, det finner du på nettet. Om du ikke har grunnleggende kunnskaper om elektronikk så er et slikt bygge ikke noe man bør begi seg ut på. Hvordan MS monteres kan du lese HER. Kjøper man et ferdig ledningsnett og et ferdig MS2 så kan omtrent hvem som helst kople opp dette slev. Hjelp trenger du for å legge inn oppstartsmap, samt mappe etterpå ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 (endret) Om du kjøper ferdigbygget MS2 PWM hos Velox så er alt ferdig, du trenger da ikke modifisere noe selv. Kjøper du også ferdig kabel så koples andre enden til i motorrom - ferdig :) Ledningsnettet kan du kople som jeg har tegnet under, eneste forskjell for deg er at du ikke har dyse nr 5. Endret April 16, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg