jimmen Skrevet Mars 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2012 Hei. Fikk powerboks fra DTE Systems i dag, og fikk ikke med koblingskjema.. Noen som har? Går 5 ledninger fra boksen.. De sender meg det på Epost på mandag, men jeg vil ha NÅ! :P Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Og hva er forskjellen på en 2.5TD automat kasse, og en automat kasse fra 2.0 16v? Er den sterkere? Litt i tvil hvilken kasse jeg har.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Har fått montert powerboksen :) Funket meget bra! Men, jeg har funnet ut at jeg har en kasse fra en 2.0 bensin, hvor sterk er den kontra 2.5TD kassen? automat. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 spørst om det er samme kassa på 2.0 og 2.5 td, i tilfelle så er det ganske logisk at 2.0 kassa er svakere. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Og siden 2.5td kassa er svak originalt så burde du skaffe deg tomatkasse fra Mv6, den er sterkere :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagalien Skrevet Mars 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 hvor kjøpte du powerboksen fra? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Det jeg tenkte jeg også 16vturbo, hvorfor i svarte montere en 2.0 kasse på en 2.5 liksom..? Gamle eier påsto den var sterkere men det tviler jeg sterkt på. Powerboksen ble kjøpt av en kompis :) men han kjøpte den her : http://www.chiptuning.com. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Se om du klarer å lese hva son står på kassa f.eks. AR35. kan ikke tenke meg at 2,0 kassa skulle være noe sterkere iallefall :-P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Tenkte og se etter AR25 eller 35 ja, skal under bilen om ikke alt for lenge ;) Men uansett hvilken kasse jeg har så kjører jeg til det smeller.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Tenkte og se etter AR25 eller 35 ja, skal under bilen om ikke alt for lenge ;) Men uansett hvilken kasse jeg har så kjører jeg til det smeller.. Er nok ikke lenge før det smeller, denne tåler ikke mange newton. AR25 sitter i 2.0, 2,5 V6, 2,5 TD. AR 35 sitter i 3.0 MV6. Kassene er vel ganske like bortsett fra at AR35 tåler mer dreiemoment. Konverter må flyttes over fra den gamle kassa for å få det til å passe når man oppgraderer til AR35. Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Hmm. Utenom å bytte konverter så er det rett og slett plug and play da? Fant en girkasse til 1000 spenn, kanskje lik så greit og bare handle med en gang da.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Kjørestil avgjør vel også litt. Bruker man fullt moment hele tiden kan vel en oppgradering være lurt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Sant, kjører vel nogenlunde pent stort sett! Men, jeg drar en del med vogn og slikt på sommeren, så da er det vell ganske greit og bytte tenker jeg. Men, er det virkelig så himla stor jobb og bygge om til manuel? bytte kasse og pedaler og legge opp clutchkabel? :P Finnes det noen tråd om howto? Fikk bytta til meg en bil i går nemlig som kan være greit og bruke mens jeg eventuelt bytter kasse. Subaro Leone 1800 4WD, bytta mot 3 xenonkit og 500kr. :D Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=90592.0 Har jo kunnet letet litt før jeg spurte.. :) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Hmm.Utenom å bytte konverter så er det rett og slett plug and play da? Fant en girkasse til 1000 spenn, kanskje lik så greit og bare handle med en gang da.. Ja, flytte over konverteren så er det plug and play ja. Tror jeg brukte ca 4 timer på hele jobben, da med løftebukk og oljeskift på den nye kassa. Bør helst ha løftebukk og girkassejekk, hvis ikke er det mer tungvint Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg