Gå til innhold

Bytte ut orginalhøytalerene i 3b stasjonsvogn

Ranger emnet


Gusern

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg har noen nye Pioneer ts-a1713i 6,5" liggende som jeg tenkte å bruke foran, så da bruker jeg nok like bak også. Jeg har stressa litt med å få ut orginalhøytalerene, men ser at noen har tatt av dørdekslene for å få de ut. Må også få tak i noen små diskanter etter jeg har sprengt de orginale, må ha 4 stk og skal bruke delefilter på en 4-kanals forsterker. Har en grei dynabel forsterker som jeg bruker på 2x12" subber. Har en pioneerspiller, med 3 linjer ut. Det går endel i techno og den veien. Men uansett, takk for tipset om de overgangene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde du hatt identiske komponentsett foran og bak ja, i mangel av basskasse... kjedelig å få bedre lyd bak enn foran, for å si det slik. ;)

Koakser er sånn sett litt bortkastet, siden det er plass til separate diskanter i alle dørene, så bedre å selge settet og skaffe seg ett eller to komponentsett + overgangsringer ja. Bedre lyd/lydbilde, bedre delefiltre (grovt sett) og større fleksibilitet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor egner dem seg dårlig? Er det noe forskjell om de er foran eller bak, vil ha like bra lyd foran og bak skjønner du. Dette er en stasjonsvogn så jeg har ikke hattehylle :)

 

Vel, siden du sitter foran og kjører, og mest sannsynlig har et øre på hver side av hodet, som er vinklet litt fremover, så er det foran du skal ha lyden. Lyden baki er for baksetepassasjerer, og ikke noe du skal høre uansett, det blir bare feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår