S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Hei. Har nå kjørt et par måneder med chip, men de siste dagene syns jeg bilen oppfører seg litt rart. Virker som om clutchen begynner å ta ved påkjenninger? Prøvde å filme litt for å vise hvordan turteller oppfører seg. På filmen ligger i 6. gir og gir full gass, følg med på turtelleren. Er det chip'en som har tatt kvelden på clutchen min? Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Om turteller stemmer og turtallet varierer slik, så bør du skifte clutchen din, før jo heller. Om du kjører slik vil du ende opp med å ødelegge anleggsflaten på svinghjulet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Ok, takk for svar. Bør jeg bytte til en sterkere clutch da kanskje? Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Ja, når du først bytter så burde du velge en som tåler litt mer moment. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Noen forslag til hvilken jeg bør kjøpe? Lønner seg kanskje å kjøpe på eBay? Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Er noen kroner billigere på ebay, men husk at frakt, moms og toll kommer i tillegg. Handler du i Norge så er det noe enklere å ordne opp dersom du skulle få feil clutch, ikke så enkelt om handlet i utland da du må betale moms og toll også neste gang ;) Sachs har greie clutcher, koster heller ikke mye - i Norge. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Googla litt på Sachs og fant ut at hellanor.no er importør i Norge, ingen andre som selger? Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Velox Motor kan sikkert gi deg en god pris, lavere enn Hellanor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 (endret) Ok, takk! :-) Edit: Blir nok en Steg 2 clutch sett da.. Er det stor sjanse for at svinghjulet også er ødelagt? Hva koster dette eventuelt? Endret Februar 22, 2012 av S-J-L Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 (endret) Når clutchen slurer så blir svinghulet veldig varmt, noe som kan ødelegge overflatestrukturen. Er det blåfarget så må flaten maskineres eller svinghjul byttes. Er ditt like fint så bytter du kun clutchen. Velox forhandler både Spec og Sachs! Blått grunnet varmgang/sluring. Endret Februar 22, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Tusen takk for hjelpsomme svar. Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tcfoldnes Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Hei, Vil du fortelle hvilken motor du har? 120, 143,170? og hvilken chip? :) Kan være greit å vite da jeg har vurdert å chippe bilen min også. - Tc Siter Audi A4 2009 2.0 TDI S-Line VW Bora 00'(Solgt) | VW Passat 96' Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Det er 143 hk. Chip'en vet jeg ikke da det var en bekjent som kjøpte og monterte den. Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-J-L Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Velox motor er slettes ikke lett å få tak i. Har både ringt og sendt mail uten noe svar. Dårlig. Siter '08 Audi A4 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Tar jeg ikke feil så mapper han bil idag, har du sendt mail så får du svar :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg