jimmen Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Hei. Jeg har nå gått til innkjøp av en Omega B, 2.5TD. Desverrre fant jeg ut at den lekker Servo olje, ganskje så mye også! Ca 1 liter i uka.. noen som har ett hurtig og lett tips? Jeg har ikke fått lakt meg under bilen og sett, men sett litt under pansret. Men der er det som mye koks rundt omkring pga en tidligere eksos lekkasje, så er litt usikker.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Første du burde gjøre er å vaske motoren. Er det mye koks rundt om i hele motorrommet, har motoren godt av en vask! Det kan også gjøre det lettere å finne lekkasjen. Jeg har selv ikke gjort så mye med servoen, så jeg har ikke store kunnskaper der; men regner med det er en foring som er slitt, eller en overgang. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Håper på det jeg også, skal ut en tur nå og se. Liker ikke motorvask så mye, redd for at noen elektriske komponenter skal gå føyken eller at bilen ikke starter igjen å må feilsøke natt og dag. :P Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Haha, hvis du tar litt forhåndsregler, så går motorvask veldig fint! Pass på at pluggene er tett, at dekselet rundt ECU er tett, og at andre elektriske deler ikke står uten isolasjon. Vaskemiddelet du bruker burde også være ment for motor. Du kan bruke høyttrykkspyler, men denne MÅ(!) du holde på god avstand, for å ikke ødelegge noe! Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 jojo, ikke at jeg aldri har gjort det før. :P btw, det drøp servoolje av meg i sta når jeg svinget og sto still.. woho. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 av deg? altså mens du satt inne i bilen? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Sikkert defekte tetninger på tannstanga Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Er ikke tannstang på omega... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 av deg? altså mens du satt inne i bilen? LOL, nei seff av bilen. :P Men, 16v turbo, vet ikke av noen plasser jeg bør se etter da? Er så sykt dritt vær her i dag så gidder rett og slett ikke ut å se. I tillegg er motorrommet lakkert svart så ser lite.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 prøv så godt du kan å følge slangene fra servotanken å se om du finner noe der :P Se over alt som har med styring å gjøre! :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskern Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Hei. Hadde det samme problemet, bare min var ikke så ille. Etter og ha vert under den så viste det seg at den hadde fått seg en smell i styresnekken. Det jeg gjorde først var og bytte den. Det var nor drit og jeg anbefaler ikke og gjøre det. Det som eventuelt kan gjøres er og gå til innkjøp av "omega olje". Om di har kalt den det for det er omega som har det problemet vet jeg ikke. Men det er en pakkningsmykner som gjøre at leddene går lettere sammen. For jeg hadde gitt den en liten støy sånn at konen på styreleddet hadde satt seg fast i simmeringen på Styresnekken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Har tenkt på det jeg også eskern.. får stikke og handle meg en flaske i morgen :) Vet dere hvor det selges? mekonomen? Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskern Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 På Mekonomen ja. Der kjøpte jeg den. Det er ikke veldig billig da. Tror det kom på 600 eller noe... Men det er bedre en og kjøpe ny (ca 13000) i min tid. og Det ER noe drit og skifte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Ikke fått prøvd dette enda, pga annet tull selvfølgelig! Omegan er Automat, 2.5TD med 2.0 girkasse. (Skal vistnok være sterkere?) Og, av og til låser den seg i 3 gir, når jeg stopper og starter igjen er alt ok.. hva kan det være? Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg