aaensv Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Hei, jeg er ny innenfor det med bilstereo, derfor tenkte jeg at jeg skulle bygge opp anlegg og ha hjemme i kjellerstua frem til førstebilen kommer i hus, det jeg lurte på er om man må bruke bilstereo eller radioen man har i bilen hjemme, å om hvordan man skal få strømtilførsel til denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Kva slags bilstereodeler er det snakk om? All bilstereo som trenger strøm, må ha 12v. Strøm kan du f.eks. få ifra eit bilbatteri + billader. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Ha ett bilbatteri i ett godt lufta rom, ha batterilader på denne. Andre løsninger uten batteri vil gi stygg lyd og dårlig effekt fra bassere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaensv Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 tenker på å skaffe en kasse med to 12" kickere(meste kjøpes nede på MEKK i byen er ikke sikker på om det er innebygd forsterker, tviler) og front høytalere i første omgang :P så jeg skal bruke bilbatteri med batterilader? :p men kan jeg ha bilbatteriet inne på et rom hvor jeg er hele tiden? :P kan jo også bære batteriet ut hver kveld for eksempel :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Da må du ha ein forsterker til subbene og. Men du kan jo ikke berre ha subb, du må jo ha andre høgtalere og. Skal du bruke bilstereohøgtalere her og, so må dei ha kasse. Og disse høgtalerene trenger og ein forsterker. Eg ville helst hatt batteriet på eit anna rom. Når du ikkje bruker anlegget, er det jo greit at laderen lader opp batteriet att. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Burde ikke bruke bilbatteri på grunn av knallgass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaensv Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 (endret) skal ha fronthøytalere og diskanter som andre høytalere i første omgang, går vell kanskje og kjøpe cdspiller til bil og bruke effekten den gir til og drive de? hvis det er høy nokk effekt fra cd-spilleren. ja, skjønte at jeg kom til og trenge forsterker, det er noe ala sånn kasse: http://reviews.cnet.com/car-subwoofers/kicker-comp-dc12-car/1707-6727_7-31438095.html så må nokk ha forsterker. men så det er ikke lurt å ha batteriet på rommet hvor jeg er? :P har et naborom som er en bod, kan man kanskje felle batteriet inn i en slags kasse og ha den der inne? :P så strekke kabler fra det rommet og til mitt rom? EDIT: hvilke andre løsninger enn bilbatteri er det? :P Endret Februar 18, 2012 av aaensv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Du kan bruke 230v forsterkere. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Du kan jo koste p[ deg AGM batterier, de gasser vel ikke, har du batterier med lufteslange saa kan den legges ut, men batteri i en bod med lufting, evt, bygge ei slags kasse med lufting rundt, er en god ide. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaensv Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 er en bod nede i en kjeller så da vet jeg ikke om det er så lurt, men en slik 230v til 12v konverterer, funker dette bra og såfall hvor kan man få kjøpt en sånn? :p skal se om jeg finner batteri som ikke produserer knallgass :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 En sånn omformer, som gir nok effekt, koster masse penger, så det tipper jeg du kan drite i først som sist. Var jeg deg så ville jeg droppet disse planene, og ikke brukt ekstra penger på ting du ikke vil trenge den dagen dette skal inn i en bil. Da burde du heller bruke pengene på noen bedre suber (skal ikke så mye til å finne noe bedre enn kicker), bedre høyttalere osv, og la dette ligge til du får deg bil, så kjøper du deg heller et billig stereoanlegg til å ha hjemme ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaensv Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 tror jeg satser på det jeg å :p kaster det bare inn i bilen til mamma i mellomtiden da :p så starter jeg bare med å skifte ut alle originalhøytalerne der :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg