Jesper1201 Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Dekkes slikt av kaskoforsikring da? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Slutt å bekymre deg. Turbo kan ryke på flere måter. Den kan få slark i akslene, lager kan skjære seg eller gå tregt, tetninger kan ryke eller lekke litt, den kan gå tregt eller sette seg i reguleringsmekanismene. 230k burde ikke være noen kilometer for turboen, har to mb-motorer her, den ene har gått 460k, den andre 580k, turboene er helt fine, hadde og en eldre MB med 1,4 på telleverket, ingenting tydet på verken trøbbel med turbo eller at den var skiftet. Eneste var at turbotrykket hadde sunket 0,1 bar, men turboen greide fint 1,4 bar ved justering. Det jeg vil frem til er at det mest sannsynlige ved ett turbohavari er at lagre skjærer seg, eller skovler går i oppløsning. Du kan jo sjekke om det er for mye slakk i turboen, eller om det finnes olje i den, gjør det ikke det ville jeg kjørt med god samvittighet. Dårlig effekt kan komme av mye annet. Skulle uhelet vært ute, så må du få kvelt motoren på ett vis, med manuell, tungt gir og slippe clutchen og bremse ned. Med automat så er det fjerning av oljetilførsel eller luft som må til. Kan man få kuttet en slange mellom turbo og innsug og vridd den vekk vil den stoppe, eller kvele luftilførselen til turboen, eller til og med kutte oljetilførselen til turbo. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.