Gå til innhold

Montere frontsett i sierra.


sierraman123

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå skifte ut de gamle høyttalerne i frontdørene i sierran min. Er litt usikker om jeg skal kjøpe coax eller frontsett, noen synspunkter/erfaringer. Det er bare snakk om å skifte ut høyttalerne og spilleren, ingen forsterker eller sub.

 

Noen som har forslag til montering av diskant? Er isåfall dette vanskelig?

 

En annen ting jeg lurte på, er om noen vet om jeg får plass til 6 1/2 " høyttalere i dørene, sitter originalt 13 cm. Har ikke målt hullet i dørblekket, noen som vet?

 

På forhånd takk for alle svar/synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Montér diskant på stolpene fremme. Ikke vanskelig i det hele tatt.

 

Har selv 130A1 - FOCAL 10 130A1 130mm komponentsystem 50/100W og synes det funker knall i sierran.

 

Veit ikke hvor stort blekket i døra er, men eneste modden du må gjøre med 5 1/2" er å gjøre hullet i dørtrekket større.

6 1/2" må du bare måle deg til. Kommer an på hvor stor magneten på høyttaleren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her finner du litt info: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59867-h%C3%B8ytalere-i-sierra/

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59867-h%C3%B8ytalere-i-sierra/page__st__40

Nest nederste bilde er fra da jeg satte inn 6.5" i min Sierra i høst. Jeg anbefaler alpine høyttalere og spiller, mener det fungerer best på stort sett alt, men det er selvfølgelig sak og behag :)

Ford Sierra 2.0 OHC 87 CL Sedan (Nye strøkne bruksbilen)

Mazda 929 86 2.0 (Bruksbil, solgt)

Mazda 929 87 2.2 (Delebil, spiker)

Nissan Primera P10 94 1.6 LX (Solgt) Nissan Primera P10 93 2.0 SLX (Spiker)

Ford Sierra 91 2.0 Doch CLX (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa du FRONTSETT?

 

5yge3d

 

http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/prosjekter/75168-mitt-project-sq.html

 

Om du monterer i dørane prøv å vinkle de noe oppover mot minst girspakken, da får du bedre spredning i øvre frekvenser :) eller skaff deg coax høyttalere der man kan tilte diskanten :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår