Gå til innhold

Klimaanlegg nivå problemer vectra b.

Ranger emnet


Stian Andre

Anbefalte innlegg

Hei. Har en opel vectra B 99mod me aircondition. Dette er med det elektroniske knappene, og ikke vribryterne. Men lufta kommer kun på nivå 9. Setter jeg den i nivå 8 eller mindre, så er det helt dødt. Jeg vett att som regel det er sånn att kun det høgeste nivået virker, så er den motstanden på vifta gåen. Så jeg fikk tak i en fra en 97 mod uten de elektriske knappene. og skulle bytte på min. Men så var det ikke en motstand der. Er det noen som vet hvor den ligger? jeg prøvde å følge ledningene fra innsiden av bilen, men det var trangt, og de delte seg og kom fra 2 ledningshauger. Hadde takket for svar hvor den evnt, ligger eller hva som kan være galt?

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om att når jeg trykker på knappene, så går tallene nedover digitalt? :)

 

Har du hatt ute knappene?

 

Jeg hadde et problem på min 2000 mod. CDTI som gjorde litt av det samme du beskriver, samt at vifta økte turtall i takt med blinklysene når jeg slo dem på. Det var fordi verkstedet hadde ettermontert dieselvarmer og slurvet med blinde ledninger bak styrepanelet til ac`n. Det var en ledning som ikke var isolert i endene som gjorde at det ble jordingsfeil. Tapet den og problemet var løst.

 

Kan for øvrig sende deg koblings-skjemaet til AC`n om du vil ha det. Men da trenger jeg å vite hvilken motor du har i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke hatt det ute knappene. Venter på noen led pærer jeg skal bytte bak der før jeg gidder og ta det fra hverandre. Litt dumt og gjøre det 2 ganger :) men ja kan sjekke om det er noe, men det er jo ikke noe ettermontert i min da. Så vidt jeg vet. Det som er koblet i bilen er det som skal være der når den var ny. Men ja vis du hadde giddet og sende koblingskjema så hadde det vert upperlig :) Har X18XE1 i bilen :)

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde å resette det, men det funka ikke. Det går på vectra og, hørte alle flappene inni der beveget seg når jeg gjorde det. Var på sven kvia og hørte i dag, og han sa det er ikke motstand på de bilene. Men nivåregulator eller noe slikt. Men litt usikker på hvor den skal sitte da. Han i kassen viste ikke hvor den skulle være, og i tilegg, så kostet den 2300. Så får prøve hoggeren:) Bare finne den først :)

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 9 months later...

Har du fått fikset det?

Det er en formotstand som er synderen. Bytt denne, eller reparer den slik som jeg gjorde. Den koster over 4000 hos Opel..!

 

Søk på "7701033535" på Ebay, så ser du bildet av den.

 

Kjøp 2 stk Darlington 120V 30A effekttransistorer og bytt ut de som står på formotstanden. Perfekt!

De kostet under 100 på RS Components. Produsentens varenr: MJ11015G.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått fikset det?

Det er en formotstand som er synderen. Bytt denne, eller reparer den slik som jeg gjorde. Den koster over 4000 hos Opel..!

 

Søk på "7701033535" på Ebay, så ser du bildet av den.

 

Kjøp 2 stk Darlington 120V 30A effekttransistorer og bytt ut de som står på formotstanden. Perfekt!

De kostet under 100 på RS Components. Produsentens varenr: MJ11015G.

 

Lykke til.

nei, fikk ikke fikset det , men kvittet meg med bilen for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår