Gå til innhold

Dårlid effekt fra varmeapparatet.

Ranger emnet


eddar

Anbefalte innlegg

Kan hende det er så enkelt som luft i systemet ditt. Har du prøvd å lufte det og se?

Er usikker på om det sitter egen lufteskrue på en av slangene til varmeregisteret på disse, men om det ikke gjør det så kjør bilen driftvarm og skru opp lokket på ekspansjonstanken for å lufte ut ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupèfilteret er OK, samme er vifta.

Den ene slangen til v.apparatet (lengst mot venstre) føles det trykk på,

mens den andre kjennes vakum-aktig ut.

Oppnår 53 grader i ene dysa inne med lav vifte, men med økt blåsing, ned til 35 grader.

Jeg tror det er innsnevring i registeret, men hva skal man bruke for å løsne dritten ?

 

Erfaringer ?????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det er mange som bruker plumbo/kaustisk soda. Om det er til å stole helt på vil jeg ikke ugtale meg om, mem det kan jo også hende radiatorrens kan fungere bra?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle starte med rensing i dag, men oppdaget at nivået i exp.tanken hadde økt,

så tenkte straks på topp-palningen.

Var innom Volvo for ekspertise, men dem bare foreslo å rense systemet . . .

 

Får vel bare gjøre det, men jeg syns det virker noe rart . . .

(Har hatt mange biler, men har aldri hatt slike problemer, (min første Volvo.))

 

Da blir det rensing i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tappet av litt vann, tok av slangene til v.apparatet ved torpedoveggen og blåste ut resten av vannet (kjølevæska).

Fyllte inn varmtvann tilsatt oppvaskpille, gikk halvliteren. Blåste dette ut etter en stund. Skylte med rent varmt vann, ikke mye skitt.

Fyllte inn varmt vann med kaustik, og fortsatte slik, etc. etc., ikke særlig med skitt der . .

Ikke noe bedring fra v.apparatet, vanskelig å få fyllt det med væske . . .

 

Har ikke motoren en trykk -og en sugside ?, slik at det kanskje er viktig hvor slangene er påkoblet på rørene ??

 

Hva er hvor, isåfall ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår