Gå til innhold

The Mans 1.8 TSI 4x4 Stv 2009 - tips?

Ranger emnet


The Man

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gratiss!

Takker, eritom.

 

Det strømmer på med spørsmål ettersom jeg går rundt bilen og kikker.

 

- spoiler over bakluke? Ser at denne http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=33132623&reference=2012/2/8/3/331/326/23_-1135810769.jpg

har en fin vinge. Original RS vinge, anyone?

 

- netting mellom bagasjerom og baksete, hvor finner jeg dette? MÅ det monteres hos Møller? Ser at det ikke er fester i taket...

 

- hengerfeste, MÅ dette monteres og programmeres (Canbus) hos Møller?

 

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje bytte taktrekk for å få det nettet mellom kupe og bagasjerommet... Og så skal det være noen lister på baksida av setet bak for å feste skinna med nettet... (Rulles ut...)

 

Vingen er org ekstrautstyr og kan monteres på alle Octy 2'ere ;-)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde håp om at skruene for feste av nettingen lå like under taktrekket. Får gå ut i morgen og kjenne etter.

Men jeg har kjent etter ang nettingen, og jeg har definitiv ikke slikt. Ergo må det handles. Grøss og gru...

Vingen er skikkelig fin til denne modellen, og det spørs om ikke den blir et must have. Dersom det passerer hos sjefen, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingen er skikkelig fin til denne modellen, og det spørs om ikke den blir et must have. Dersom det passerer hos sjefen, vel og merke.

Ikke spørr før jobben er gjort.

Bestill, få den lakkert og montert...så kan du spørre.

Husk på at det er lettere å få tilgivelse en tillatelse!

 

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Skoda-Octavia-Combi-II-roof-spoiler-SPORT-PACKAGE-Original-Skoda-Autoas

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt spørsmål:

Bladde gjennom det som lå i hanskerommet på bilen, og fant en hel haug med nummer på side to eller deromkring. Skjønte såpass at det var om tilvalgt utstyr etc som var montert på bilen før den gikk ut av fabrikken/forhandler. Noen med fasit på hva de enkelte kodene skal være for?

Endret av The Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en pm med e-post adr og regnr på bilen,så skal du få et godt tilbud på. Delingsnett og tilhengerfeste ferdig montert..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt spørsmål:

Bladde gjennom det som lå i hanskerommet på bilen, og fant en hel haug med nummer på side to eller deromkring. Skjønte såpass at det var om tilvalgt utstyr etc som var montert på bilen før den gikk ut av fabrikken/forhandler. Noen med fasit på hva de enkelte kodene skal være for?

 

Ta en titt på linken nedenfor. Skriv inn kodene fra merkelappen på side 2 i serviceheftet, og du får liste over din bil sine spesifikasjoner. http://www.igorweb.org/equidec/default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinterferienover for denne gang, og vi har vært på langtur i nybilen. Greit forbruk, holdt oss godt under 0,77 ltr/mil, med full bil og skiboks.

Men, det dukker stadig opp nye spørsmål:

Xenon i fjernlys???

På V70en vi enda har har jeg selv ettermontert et xenon kit der det originalt skal være halogenpærer. En veldig enkel operasjon, som heller ikke gir feilmeldinger. Kan man gjøre tilsvarende på Octaviaen? Canbus som evt. kødder dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukket opp et snodig spørsmål idag:

svært lyse og fine forhold utendørs med sol og fine greier. Jeg er/var sikker på at jeg har det man kan kalle kjørelys på Octan, men det kan hende jeg tar feil der. For når jeg passerer et butikkvindu og ser gjenskinnet av frontlyset på bilen ser jeg tydelig at både xenonlys (det jeg kaller nærlys) og det ytterste lyset i støtfangeren foran lyser, samtidig.

Skyt meg gjerne dersom jeg tar feil, men jeg har vært av den oppfatning av at enten lyste nærlyset eller så lyste kjørelyset (bestående av parklys og ytterste lys i fangeren). Elelr er jeg heeeelt på jordet her?

Har gjort den oppstartsprosedyren som skal aktivere automatisk kjørelys ihht. instruksjonsboka.

Litt grønn her nå altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår