Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Virkelig ikke dagen for omega idag.. Først Roar (pettersenroar her på forumet) som var så uheldig at oljefilteret knakk av under en prøvekjøring idag, og hele motoren brann seg fast, så deg.. :wonder: Glad min står trygt på vinterlagring enda.

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått den andre motoren på bukken nå! :) Dette er en C20NE motor med mye lavere komp enn den jeg har; 9.2:1. Då denne er mye mere egnet til turbo enn den jeg har i bilen med 10:1 i komp..

 

Så da kjøper jeg meg toppakning fra LET i første omgang å hiver denne i bilen igjen med turbo og tilkoblet wastegate...

 

I mellomtiden bygger jeg opp igjen 20seh motoren min med stempel, råder og toppakning fra Calibra turbo (LET)

 

20120407_211512.jpg

 

tok av toppen, var alt jeg rakk i dag.

 

20120407_221707.jpg

 

Dusja hele motoren i avfetting (ikke at jeg tror det tar så veldig mye da) før jeg ga meg. Skal rengjøre hele blokka å lakke den i en artig farge :P Har ei lakksprøyte jeg skulle ha testa :D

 

Må ta å få rydda garasjen ser jeg...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått spylt blokka i dag, ble litt renere iallefall! Kan ikke si det samme om meg som også ble ganske dusja.. menmen :P

 

Toppen som er på skal ikke brukes, derfor er den ikke vasket heller :)

 

531199_10150781982971101_570646100_11735546_1752638979_n.jpg

 

Har kommet frem til en farge jeg skal lakke blokka i også.. dere kommer virkelig til å like den! :D (spesielt MacGyver93)

 

Skal ha med mange deler på skolen på onsdag for å sandblåse de :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 20NE motorer egner seg bedre som turbomotorer? Hmmm spennende ;) Får snart en ekstra 20NE motor, kan hende at jeg lager meg et smørbrød da,

Bare å jobbe sånn at kjerringa begynner å klage!

Endret av Tivoliterror

88 Volvo 745 B230k Bruksbil

92 Opel Omega A 2.0 Prosjektbil på vent

82 Lada 1500 21023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår