16vturbo Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 (endret) Jeg føler det blir så rotete med en en tråd for tre biler så lager jeg en egen tråd for A Omegan min fordi det er denne som står i fokus nå. Planene: Få den igjennom eu: Fikse litt eksos Motorfusk: Har en 20seh motor stående med 130hk, forskjellen fra den motoren å den jeg har nå er at det er grovere kam i seh motoren kontra 20se. Så jeg kommer til å flytte over toppen å hele opplegget der til se motoren som står i bilen nå. Da blir jeg forhåpentligvis kvitt fuskingen. Litt innimellom kommer jeg til å lage meg en manifold til turbo på skolen å sanke turbodeler. Bryr meg ikke så mye om hvor mange hester det blir, men mer holdbarhet. Noen bilder. Fikk forresten bilen av en gammel kar. På bilen har jeg montert bremser fra Omega B 2.5 V6 fremme, skivene der er 296mm. Nytt hjullager ble også montert Og felgene som skal på når det blir sommer. Endret September 6, 2013 av 16vturbo Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Denne skal få bli med meg på skolen imorgen så skal vi se om det blir en flens utav det :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Tok av toppen på kadettmotoren (20seh) og der var en ventilløfter knekt på samme sylinder som råden kom utav blokka. Da er garantert ventilen skeiv. Men jeg kommer til å bruke kamdelen av toppen og bruke den toppen som står på omegan min nå. Skal ha med toppen på skolen å overhale den også. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Ser ut som jeg har skaffet meg turbo også. Fra en Skyline twinturbo... blir den alt for liten kansje? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Nice :) Blir alt for liten, få tak i en turbo fra en Scania lastebil, neida :D Fikk du bilen helt gratis? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 haha :P skal ikke ha mange hester, men en bil som fungerer :D Helt gratis! :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Normannj Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Dette ser meget bra ut. innså nå hvor fin omega egentli er rød. og er sjalu på vingen din! hvordan er interiøret? og er det noe rust på den? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 der var du ja :D Får håpe den blir bedre med en god polering når varmegradene kommer igjen :) Interiøret er innrøkt av forrige eier.. :( Men var tenk å prøve med noen svarte omega B framstoler å se hvordan det passer.. men alt til sin tid! Veldig lite rust på bilen egentlig, pittelitt på kanaler og litt i hjulbuene under listene. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Normannj Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Polering er greier ja :P ja, syns det begynner og bli tid for litt varmegrader. så de går an å komme skikkelig igang med ting. ellers er det vell litt typisk med innrøyka gammel biler. litt synd egentli:/ Kle om de gamle setene, ikke bytt :P ellers anbefaler jeg deg å ta rusta så fort du kan :P Skal følge med på denne tråden ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Har bestilt ny toppakning i dag :D Begynte å lage flens på skolen i dag, grovskjærte med en ganske ustø hand med plasmaen. Ut å plukke av toppen på omegaen nå tenker jeg. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Polering er greier ja :P ja, syns det begynner og bli tid for litt varmegrader. så de går an å komme skikkelig igang med ting. ellers er det vell litt typisk med innrøyka gammel biler. litt synd egentli:/ Kle om de gamle setene, ikke bytt :P ellers anbefaler jeg deg å ta rusta så fort du kan :P Skal følge med på denne tråden ja:) Enten varmegrader eller ett skikkelig lokale... Men får bare bite det i seg. Jeg har heldigvis sluttet å røyke å slikt så den kommer nok ikke til å bli røkt noe mere i! :D understellet på førerstolen min er mongo, det vil ikke låse seg skikkelig... å omega B seter er veldig gode! og de er elektrisk justerbare :D Rusta blir jo tatt selvfølgelig, men det viktigste først. Lag deg tråd du med nå da, så skal jeg følge med på din! hehe :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Må nesten spør, hva er en flens? Er det det samme som en innsug-spacer eller hva det nå heter? Hva er det godt for? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Her ser du flensen på en ferdig manifold, er noe lignende slikt jeg skal lage. Denne skrues inn i toppen på eksossiden og den lille flensen er til turboen om du skjønner :) Er ingenting galt i å spør! :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Og til Quattro73's store forbauselse så har jeg lært meg å tegne flenser i Solid Edge! Så denne brennes ut på Onsdag forhåpentligvis :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Normannj Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Enten varmegrader eller ett skikkelig lokale... Men får bare bite det i seg. Jeg har heldigvis sluttet å røyke å slikt så den kommer nok ikke til å bli røkt noe mere i! :D understellet på førerstolen min er mongo, det vil ikke låse seg skikkelig... å omega B seter er veldig gode! og de er elektrisk justerbare :D Rusta blir jo tatt selvfølgelig, men det viktigste først. Lag deg tråd du med nå da, så skal jeg følge med på din! hehe :D helst skikkelig lokale :D slutte å røyke er tull, klart'n må røyke, men ruta skal alltid være ned når man røyker :P Ja, understellet på setene er mongo her også. irriterende. skal prøve å få tak på dele bil og få bytta det. Men det går da fort og bytte til omega b stoler, og om du gjør det husk å ta bilder:) og nå har jeg laga tråd: http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/288824-normannjs-prosjekt-opel-omega-a-2-0-fra-87-a.html litt dårlige bilder, men skal fixe på det en dag :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg