the_end Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 (endret) Hiace kjøpt i januar 2011.Hadde rulla 130 000 km da. Skulle være god bil i mange år framover. Har montert Hella Rally 3000 blue fjærnlys og Ring tåkelys. Etter bilde vart tatt har eg montert hella arbeidslys på den bakerste takgrinda. Planer vidare: - Skifte ut papptallerkane med høgtaler i dørene. - Lydisolere - Defa motorvarmer og kupevarmer - Carputer - Ryggekamera Denne lista blir nok utvida litt etter kvart. Skal legge ut fleire bilder etterkvart som ting blir gjort med bilen. Endret Februar 4, 2012 av the_end Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Fin bil :) men hva er carputer?:p Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_end Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Takk. Carputer er pc i bil. Kan være ferdigbygde system for bil eller vanleg stasjonær pc ombygd med strømforsyning for bil. (Tåler spenningsfallet når startmotor går.) Med touchskjerm på dashbordet kan carputer brukes til musikk, navigasjon og ellers det en måtte ønske. Fantasien setter grensa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Kjekt da :-) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_end Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Har lest litt her på forumet at DTK bokser kan være litt problematiske. Såg att ekotuning.com har ein type tuning til Hiace. Noen som har erfaring med dette systemet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Montere arbeidslys på grinda hørtes bra ut!! Ryggelysa er jo helt håpløse ser ingenting :P Har lest litt her på forumet at DTK bokser kan være litt problematiske. Såg att ekotuning.com har ein type tuning til Hiace. Noen som har erfaring med dette systemet?? Tror egentlig DTK er greit hvis du gjør det riktig og får en riktig boks, men kundeservicen er på bånn... Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 DTK fungerer helt ok. Men du burde heller gå for orginalt.. Det er det beste! Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_end Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Montere arbeidslys på grinda hørtes bra ut!! Ryggelysa er jo helt håpløse ser ingenting :P. Jepp. Ser det meste når eg rygga. Kjekt å ha når eg ligg i kø og bilen bak ikkje har slått av fjærnlysa også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_end Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 DTK fungerer helt ok. Men du burde heller gå for orginalt.. Det er det beste! Sjekka med den lokale toyota forhandleren og dei kunne ikkje skaffe chip lenger. Var vist gå ut av produksjon. Noken som har tips?? Raikage reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Få tak i en brukt :-) Eller hør med Turbo Karlsen i Mjøndalen :) Sjekk på ebay også. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanToreH Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Kult da må du legge ut bilder:-) Takk. Carputer er pc i bil. Kan være ferdigbygde system for bil eller vanleg stasjonær pc ombygd med strømforsyning for bil. (Tåler spenningsfallet når startmotor går.) Med touchskjerm på dashbordet kan carputer brukes til musikk, navigasjon og ellers det en måtte ønske. Fantasien setter grensa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 Jepp. Ser det meste når eg rygga. Kjekt å ha når eg ligg i kø og bilen bak ikkje har slått av fjærnlysa også:) Hvordan la du opp kabler fra taket? Har du bilder av oppsettet? :) Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_end Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 Eg gjekk ut med kabler i den gummipølsa som går inn i bakluka. Inne i bilen er kabel stripsa fram gjennom lasterommet til skilleveggen. Der gjekk eg ned til golvet og under trekket i i kupeen. Kan legge ut nokre bilder av oppsettet i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_end Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 I dag var første dag flere måneder att det var fint vær og + grader så da fekk endeleg gjort litt med hiacen. Motor og kupevarmer skulle koplest. Elementet var satt inn av toyota tidlegare så det var ledninger og stikk for kupevarmer som skulle på plass. Kabel inn til kupevarmer tok eg gjennom ei plate som var skrudd fast under teppe på høgre side under golvtrekket. Tok ut plata og bora hull. Måtte trekke kabelen gjennom tettnippel først fordi endene er tjukkare enn sjølve kabelen. Så kan tettnippel settast inn i plata. [ATTACH]27721[/ATTACH] Kabel til motorvarmerelementet SKAL stripsast fast til støttestag til turbo i følge monteringsanvisninga. Brukte svart strips så det vise ikkje på bildet. [ATTACH]27722[/ATTACH] For å få skrudd fast strøminntaket måtte heile luftfilterboksen ut. Var likevel forbanna trangt mellom fanger og stålplata som lyktene sitter i. [ATTACH]27723[/ATTACH] Lagde ei plate som stikkontakta vart skrudd fast på. Denne plata skrudde eg fast i feste til varmeapparatet. Skulle ta bilde av stikkontakta ferdi montert men da var kameraet tomt for strøm. Skal legge ut eit bilde av det seinare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Blir bra med varm bil! :-) Du burde montere xenon i tåkelysa dine, har Ring tåkelys på min med xenon i og det ble myyye bedre lys! Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg