Gå til innhold

Min 2003 Hiace D4D 2 wd kort

Ranger emnet


the_end

Anbefalte innlegg

Eg har lest nokre timer på diverse forum før eg starta. Dette er første trekket så tok ikkje bilder av korleis eg gjorde det, da eg var usikker på om resultatet vart brukande. Har tenkt å ta masse bilder når eg skal lage trekk til andre sida.

 

Eg lagde først en ring i kryssfiner. Denne skrudde eg fast i dørtrekket med passande avstandstykke. Når plasseringa var bra trekkte eg over eit strech-laken og stifta det fast i dørtrekket. Har funne ut att det er viktig å få lakenet så stramt som mulig uten rynker. Vist ikkje blir det mykje meir jobb med pussinga. Så smurte eg på polyester på lakenet. Når den herda blir det lakenet stivt. Så 2 lag med glassfiber og polyester.

 

 

Som sagt er dette første gang eg gjer dette så er sikkert mange på bilstereoavdelinga som har synspunkt på det eg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske artig ut!

Hvor kjøpte du polyester osv?

Glassfibersparkel eller?

Støpte du rett på dørtrekket eller for seg selv?

Sikkert litt problematisk å holde lakenet stramt mens det herder?

Blir Morro å se åssen det blir :-D

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte polyester og glassfiber på biltema.

 

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Polyester-og-Epoksy/Polyester-36076/

 

 

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Glass--og-karbonfiber/Glassfibermatte-30510/

 

Bruker glassfibersparkel til å sparkle over etter att polyesteren har herda ferdig.

 

Eg støpte rett på dørtrekket men dette dørtrekket kjøpte eg på høggern sånn just in case:) Kanskje dårleg tru på meg sjølv.

Lakenet holder seg stramt uten problem mens det herder. Er jo stifta fast i dørtrekket.

 

Eg gler meg som en unge på julekvelden til å teste dørtrekket i bilen. Men er sprøtt mykje jobb. Håper eg får begynnt på dørtrekket til andre sida i løpet av påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår