Gå til innhold

Xenonlys forårsaket stor reperasjon - selger vil ikke ha noe med det å gjøre.

Ranger emnet


toffer125

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en sak angående en person som er lite behjelpelig etter montering av xenonlys på vår bil. Vi ringte han vi viste solgte xenon-lys. Han var her og monterte dem, og regninga av jobben pluss lysene ble 1800. Virket helt til han dro, og har bare hatt problemer etter det. Vi måtte starte bilen flere ganger for å få lysene til å tenne. Etter hvert fikk vi ikke lys i det hele tatt på nærlys på venstre side.

 

Kontaktet personen på nytt flere ganger, men han tok aldri telefonen. Var på verksted idag, og det viste seg at sikringsboksen var ødelagt på grunn av denne monteringen av xenonlys. Regninga blir i underkant av 15000. Vi kontaktet selger og han sa at han ikke hadde noe med det å gjøre. Han mente det var feil på bilen fra før. Merkeverksted Volvo hadde flere slike ødeleggelser etter montering av xenonmonteringssett. Er forøvrig en Volvo XC70 det er snakk om.

 

Hva gjør vi?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Monteringen av xenonlysa som har massakrert sikringsboksen din, eller har den ikke tålt startstrømmen fra ballastene rett og slett.

 

Er det montert i nærlys eller fjernlys?

Hvordan er de koblet opp?

Hva slags kit er det snakk om, simpleste sort(1800,- inkl. montering tyder på det) eller "can-bus" kit?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer du ingen vei med, du kjøpte lysene svart, han monterte gratis, du kan prate med forbrukerrådet, eller hvem du vil. Men noen vei kommer du ikke med dette uansett. Det er umulig at xenonlys i seg selv kan forårsake så store skader. Du vet at det er en grunn til at det er sikringer på bilen, enten var sikringen for stor iforhold til dimensjonen på ledningsnettet, eller så er det en større feil som er synderen, har en del erfaring og peiling på strøm, itilleg til at jeg har mange kjenninger innen faget, så tror jeg vet hva jeg snakker om! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer du ingen vei med, du kjøpte lysene svart, han monterte gratis, du kan prate med forbrukerrådet, eller hvem du vil. Men noen vei kommer du ikke med dette uansett. Det er umulig at xenonlys i seg selv kan forårsake så store skader. Du vet at det er en grunn til at det er sikringer på bilen, enten var sikringen for stor iforhold til dimensjonen på ledningsnettet, eller så er det en større feil som er synderen, har en del erfaring og peiling på strøm, itilleg til at jeg har mange kjenninger innen faget, så tror jeg vet hva jeg snakker om! ;)

 

Sikringer beskytter ikke mot transienter, støy og overspenninger, som fort kan oppstå ved tilkobling av uoriginale xenonlys. Det er mye elektronikk som blir ødelagt av dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer du ingen vei med, du kjøpte lysene svart, han monterte gratis, du kan prate med forbrukerrådet, eller hvem du vil. Men noen vei kommer du ikke med dette uansett. Det er umulig at xenonlys i seg selv kan forårsake så store skader. Du vet at det er en grunn til at det er sikringer på bilen, enten var sikringen for stor iforhold til dimensjonen på ledningsnettet, eller så er det en større feil som er synderen, har en del erfaring og peiling på strøm, itilleg til at jeg har mange kjenninger innen faget, så tror jeg vet hva jeg snakker om! ;)
Kan gjerne gi deg tlf nr til et par Peugeot 407 eiere med vindusviskere som går hele tiden. (Kjent sak etter montering av Xenon i flg teknisk avd på Peugeot Norge) Når man i tilegg har modifisert lyktene slik at org pærer ikke passer lenger snkker vi en del dollar for reprasjon.

 

Mulig du har peiling på strøm, men elektronikk er det nok værre med

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår