Gå til innhold

Kverneland Drammen KAN IKKE MONDEO!


Anderwin

Anbefalte innlegg

Søkte på Kverneland Drammen på Google og link 2 fører til denne siden og forstår hvorfor etter jeg leste den tråden også. Her kommer det enda mer dårlig saker!

 

Hei! Vil bare nevne at posten er postet på et annet forum og er bare klipp og lim. PS: Jeg var vel litt irritert så glem orddeling feil osv.

 

Jeg kjøpte meg en 04 modell av Ford Mondeo MK 3. Jeg har hatt en del feil med den men de fleste er jo byttet og fikset. Bilen har jo gått 318 tusen KM.

 

Var innom Kverneland Drammen for å ta en sjekk av bilen og at bilen DRO til venstre. De fant jo ikke alle feilene av bilen min heller noe som sier litt hvordan de jobber. De fant ikke ut at bremselys bak øverst i "taket" ikke virker og vindusspylerne til lykterne ikke funker.. Dette viste jeg om og pluss at vindusspylerne ikke funket. Da sa de gikk over hele bilen!! Dette var i august.

 

Da ble det påbevist at sverdet bak var bøyd på høyre side, trengte 4-hjuls kontroll, bakrekaliper på venstre side bak var defekt. Noe xeno greier også at drivakslene var defekte. Jeg spurte hvem drivakslen og det kunne de ikke finne ut av pga var så mye jobb. Dro til Bilia som fant ut at det var høyre side som var verst og TRENGTES å bytte. Dette kunne de jo ha gjort på Kverneland enn å si det var for mye jobb osv.

 

På mitt ark så står det at kaliperen bak som gjør at bilen går til venstre! Spesifikt kaliperen står det. Byttet jo denne for en fin pris, deretter sa jeg at bilen dro til venstre enda. Da fikk jeg bare svar på telefonen litt irritert at det var mer med bilen som er feil og kan gjøre dette. Men da sier jeg på mitt papir så står det ikke det. Deretter avtaler jeg å bytte en del hos Ford, 4-hjulskontroll og sverd og andre deler. Til 14000,-

 

Dette var med å diagnosiere motoren min. De kom ut en halvtime før jeg skulle betale om de skulle fylle på gass på AC kompressoren og da ble summen 14000,- med gass og alt fikset. Skal betale så kommer det plutselig opp i over 18000 tusen. Idiotisk ja?!

 

Dro ned forrige uke å sa at bilen enda drar til venstre også videre. Når ratte er rett så går bilen til venstre.. De har hatt bilen min inn og ut ifra tirsdagen til fredagen. Fredagen hadde de enda ikke funnet ut feilen også begynte moroa. På fredagen begynner de å si at jeg har krevd å få en ny 4-hjulskontroll. Dette har jeg aldri krevd men hadde kanskje vært lurt vist de skal ta rattet i rett stilling igjen. Igjen beviser det at de har gjort en dårlig jobb. Hjuelene var feil stillinger.

 

Fikk også vite at de begynte å bli irritert ettersom jeg hadde "lurt" de for penger når jeg hadde betalt bare 14000 for deler som kostet mer osv. Er ikke min feil at jeg får en pris via telefon og ifra Kverneland. Fyren sitter og sier at de skulle ha ringt meg å sagt ifra at å sjekke motoren osv kostet mer. Men da fikk jeg vite de har ikke sjekket hele motoren ettersom de hadde dårlig tid. Er ikke min feil at de må jobbe overtid osv?!. JEg og min far satt på Ford i over to timer også klager de på at kunne ha ringt og sagt at prisen var høyere osv. Men en halvtime før så får jeg vite at 14000,- er det på og blir ikke høyere..

 

Useriøst bedrift og jeg kommer evnetuelt til å kontakte VG. Fyren sa også at ettersom bilen var så gammel og gått så langt kunne jeg ikke kreve å ha noe bra kvalitet osv. Så han sier rett og slett at Mondeo som har gått over 300+ er dårlig kvalitet?

 

Ringte også Ford selve Ford også sa jeg problemer de kunne ikke hjelpe meg også sa jeg: Når en som er og jobber for Ford sier at kvaliteten er elendig så hva sier dere da? Ingenting fikk jeg som var og da sa jeg kunne gå til avisen også si det og det var ikke noe problem også la de på.

 

 

Så er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvorfor BILEN drar til venstre? Det er mer saker på Kverneland Drammen, satt og ventet på min bil så kom det en fyr inn som jobbet der også sa at de hadde fått knust en rute på en bil osv.

 

De fikk fram en FEILkode når de feilsøkte bilen men den koden har jeg aldri fått vite hva er. Var innom Kverneland å skulle få denne koden og da skulle jeg få den i løpet av to uker. Ringer etter fire uker også etterlyser koden, da skal jeg få den om to uker til. Men nei da, fant ut at de har rot i arkivet dem også har de hyret inn folk som rydde for dem. Dette sier bare det er rot og mye mer. Mekanikerne sier imot hva de kundefolkene sier og de sier at man ikke skal høre på mekanikeren men på de.

 

Hva slags surr er dette?? Jeg vurdere å selge bilen min nå og er lei av Ford generelt nå.. Noen som kan hjelpe?!

 

Skulle bytte bremseklosser bak og spurte Ford om det var sånn som sa ifra vist det var slitt. Nei, var ikke det på min bil.

 

Greit det, dro til Thorsov å bestilte varene. Tok av hjulet og fant ut at jeg hadde fått feil klosser ettersom jeg hadde bremseklosser som sa ifra...

 

Er det mulig, brukte en del tid på dette surret, virker jo bare at de ikke har peiling i det hele tatt...

 

En venn av meg kjøpte seg mondeo ettersom han likte min, han hadde har jo registerkjede men ringer til et ford verskted så prøver de lure han ettersom de sier det er intervaller på kjeden osv.

 

ringer senere og da blir de wtf, hvem har sagt det her osv. Bare surr via Ford. Blir vel aldri mer Ford hos meg, servicen de gir er helt i bunn, ifra alle verkstedene.. Hjelpe meg. Lure folk for penger er de gode til!

 

Edit 2: Enda ikek fått min feil kode ifra verkstedet enda.. Dette var jo når de "fikset" bilen!

 

Oppdaterin i saken:

 

*** Bilen min er en 04' modell noe som sier at jeg ikke skal ha runde grøftelys men mer firkantet grøftelys.

Jeg har sånne:

http://www.finn.no/f...nnkode=32625353

 

Ikke sånne:

http://www.finn.no/f...nnkode=32614904

 

Ford har ikke peiling på hva som er greia med min bil og sier igjen at fronten min er byttet ut osv, jeg trodde de kunne mondeo ettersom det er Ford?

 

 

*** Saken har blitt sendt til TV 2 hjelper deg så får jeg se om jeg hører noe ifra dem.

 

*** Snakket med Religion sjefen men han ville bare avbryte samtalen så fort som mulig og ville egentlig ikke høre hva jeg hadde å si ferdig.. Pluss han snakket med Drammen som igjen endte med at sjefen for Drammen sa at jeg måtte bytte mer deler osv og at sjefen for firma kunne ikke sette seg inn så mye i saken ettersom han er i STAVANGER! Ser det ut som jeg bryr meg om hvor sjefen er? Fiks MITT PROBLEM!

 

*** Saken blir sendt til forbrukerrådet snart.

 

***ENDA ikke fått min feilkode som jeg skulle hatt for to til tre mnd siden.

 

*** Kommer eventuelt ta kontakt med VG angående saken.

 

 

 

Hva sier dere hva jeg skal gjøre? Skal jeg gi meg eller skal jeg gå videre? Ettersom dette ikke har hjulpet noe på bilen det jeg har byttet så kunne jeg brukt de pengene på noe annet!

 

Edit:

 

Glemte å nevne at de har skrevet på papiret at motoren mangler plate under motoren, når vi snakket med delelageret skulle ikke bilen min ha en sånn motorplate og jeg måtte kjøpe en plate som jeg måtte kutte osv til selv.

 

** Årsak til at bil trekker til V er at kaliper bak er defekt er dette som står og skulle rette min feil.

 

Noen som eventuelt veit om hva feilen er ?

Endret av Anderwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

resultatet skulle være riktig ifra første gang, men enda den siste gangen på kverneland så var den ute av stilling og da klagde han fyren bak disk på han mekanikeren som ikke hadde gjort bra jobb osv osv.

 

De sier de må feilsøke mer for å så se om hva som feiler og at jeg betale for søkingen noe jeg ikke gidder de har hatt bilen min i flere dager utne å finne noe feil og det sier jo litt om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å lese det ja, men det er ikke bare hos Kverneland det er surr....:) 14000 kr var vel, hvis jeg forsto/leste riktig, også for noe motorgreier.

Uansett, sitter rattet skjevt etter en hjulstillingskontroll er det en helt klar reklamasjonssak. I hvertfall så lenge det ikke er slakk noen steder, men det bør man jo sjekke før justering.

Har endt opp med skjevt ratt flere ggr etter justering jeg, det er bare å gjøre det en gang til det. Enkelte apparater er litt lure.

Så reis til Kverneland og be dem ordne opp. Men hvis det er at den drar til siden du har bedt dem fikse kan det jo bli feil. F.eks at en kalipper henger

 

En annen ting jeg reagerte på var at du har klosser som "sa fra". Det har jeg aldri sett på disse

 

Linkene dine ang fronten virker ikke

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorgreier er liksom utenom dette. Ettersom har alt kjøpt meg en ny kaliper og byttet den på mekonomen før jeg stakk ned igjen til Kverneland i Drammen som sier at det skulle ha fikset feilen. Jeg har alt KLAGDT på denne saken men de skal igjen ha mer penger derfor useriøst bedrift! De skulle jo ha funnet ut om eventuelt slakk osv når de gikk over bilen og eventuelt tok en firshulskontroll to ganger?

 

Jeg sa til dem når rattet er rett går bilen til venstre og det var det.

 

Stikker du på Thorshov kan du velge mellom klosser som sier ifra og ikke. Det betyr vel at den sier ifra når metallet blir veldig slitt og lager en lyd. Er mange merker som har dette.

 

Linkene er her måtte velge nye biler:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32976006

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32968834

 

Den nerderste linken er hvordan min ser ut i fronten og det hører jeg er feil. Det jeg igjen stusser på er hvorfor i dundre er alle 04 modellene sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår