jokkalf Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 tenkte jeg skulle skifte girolje å olje på diffen. er dette vanskeli?. er en 96modell a4 tq b5 mvh Joachim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Dette er ikke vanskelig, bare husk å løsne påfylling/nivåpluggen før du renner av gammel olje, dette for å være sikker på at du får den opp og ikke står der uten olje på gir/diff ;) Med fordel kjører du bilen en god tur først slik at oljen blir varm og urenheter kommer med ut. GL-4 på girkasse og GL-5 på diff. Skifte girolje Skifte diff-olje Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 takker for info:). bruker castrol på bilen så jeg får gå for deres anbefalinger:).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Tja, ville heller fulgt Audi sine anbefalinger enn Castrol sine, men for alt jeg vet kan de stemme meget bra også ;) Castrol har jo noen "plager" på samvittigheten. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 d kan godt hende, men er meget fornøyd med motoroljen til de, hvor kan jeg event. få tak i gl4 og gl5 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Det har alle produsenter, sjekk bare at de oppfyller kravene til VAG (som det er en del av) ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 tenkte å skifte idag, men mått ha en spesial nøkkel for å åpne pluggen under girkassa. samt at unbrako skruen til påfyllinga på diff var ødelagt. så da bli det å skifte det på verkste:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg